IRG Formula 2019

19/03/2019 - 14:54
pocisk
Moderator
Posts: 750
Registration: 17/03/2013 - 15:09
Marek, w zapowiedzi sezonu masz napisane jakie zmiany zostały wprowadzone: również zwiększyliśmy wagę auta jak i poj. baku.
Melbourne jest jednym z torów gdzie jest największe spalanie, więc jak wspomniał Brato nie ma co narzekać za wczasu.
A skoro zasady z aktualnej F1 są takie niedobre, zawsze można pójść po najmniejszej linni oporu i wykorzystać gotowe auto np. McLarena MP4/13 z '98 i wprowadzić punktację tylko dla pierwszej 6, wtedy z pewnością wszyscy będą zadowoleni.

19/03/2019 - 15:27
modlicha
Piotr Wojdylo
Administrator
Posts: 906
Registration: 15/06/2014 - 18:34
Stepek ale my nie jesteśmy wolniejsi na prostych gdzie auto najwięcej pali. My jesteśmy wolniejsi w zakrętach.
Także te 2 sekundy to tak chyba nie można wprost przełożyć na to że mniej spalamy.

 

19/03/2019 - 15:31
Makatak
Kamil Anikiej
Administrator
Posts: 458
Registration: 20/03/2013 - 18:05
Modlicha nie do końca masz rację. Tak traci się głównie w zakrętach, ale głównie nie przez to jak przez ten zakręt przejeżdżasz, a jak późno do niego hamujesz, jak wcześnie dodajesz gazu, a to ma wpływ na spalanie duży :)

19/03/2019 - 15:43
Seba_HWK
Sebastian Kosmala
User
Posts: 53
Registration: 05/01/2017 - 16:38
Makatak: Modlicha nie do końca masz rację. Tak traci się głównie w zakrętach, ale głównie nie przez to jak przez ten zakręt przejeżdżasz, a jak późno do niego hamujesz, jak wcześnie dodajesz gazu, a to ma wpływ na spalanie duży :)


Dokładnie...
19/03/2019 - 17:08
Stepek
Daniel Stepkowski
User
Posts: 32
Registration: 24/03/2014 - 20:09
Modlicha i tak i nie.
Poruszałem już ten temat z tobą na pw. Broń Boże nikogo nie atakuję.
Moim zdaniem problem jest w mieszankach, bo nie dość że nic one nie dają, to różnicy w spalaniu praktycznie też nie ma. Mowa o mieszance RACE (nie boost).
Jak trenowałem przed gp to u mnie różnica między mieszanką 1 a 5 wynosiła 0,10-0,15l nie więcej.
Do tego różnica w prędkości na prostej między 1 a 5 była u mnie 3-4km/h czyli w zasadzie nic.
Cały wyścig przejechałem na mieszance 1 bo innych po prostu nie było sensu używać bo i tak trzeba było liftować gaz przed zakrętem.
Moim zdaniem różnica między mieszankami powinna być większa żeby był sens ich używać (mam na myśli moc i spalanie)
I żeby nie było nikogo nie atakuje i nie oceniam. Piszę tylko jak ja to widzę.
19/03/2019 - 18:33
Pawel Mrowka
User
Posts: 78
Registration: 22/09/2014 - 22:34
Stepek ma rację tutaj moim zdaniem z tym paliwem. Sam kombinowałem przełączałem itd. żeby zejść poniżej spalania 3 lit/okr. Jak odejmowałem gaz wcześniej zauważyłem wtedy ze schodzi poniżej 3 litrów.

Jeszcze jedno panowie. Temat jest po to żeby właśnie ludzie pisali jakie mają odczucia i co zauważyli, wtedy admini mogą poprawić dlatego tu napisałem a nie w shoutbox.
Także nie ma co się uruchamiać tylko na spokojnie pisać.
19/03/2019 - 20:25
brato
Tomasz Grobelny
Moderator
Posts: 518
Registration: 22/04/2013 - 12:59
Daniel piszesz, że to niewielka różnica 0,10-0,15, to licząc 49 kółek we wspomnianym Melbourne daje od 5 do prawie 9 litrów różnicy więc to jest 1-2 a nawet prawie 3 więcej przejechane, więc nie zgadzam się że to niewiele, różnice czasowe pomiędzy tymi mieszankami też są.
Jak pisałem wcześniej na Melbourne było zawsze trzeba było pilnować zużycia, teraz też, w realnej też.
wyrażam tu swoją opinię w rozmowie
Edited by: brato - Tue, 19/03/2019 - 20:27
19/03/2019 - 20:36
Kogut
User
Posts: 25
Registration: 24/07/2018 - 22:40
Pawel Mrowka: Proponuję zwiększyć ilość paliwa na wyścig. Argumentuje to tym, że jeżeli chciałbym przyjąć strategie zwiększenie docisku w celu zaoszczędzenia opon i jechać na mniej pitstopów, to niestety ogranicza mnie spalanie i użycie większego docisku jest niemożliwe w praktyce.


sam decydujesz co pojedziesz, na Australii sie oplacało zrobic to co zrobiliscie z powodzeniem w czubie z wingami i skrzynią (graty), ja miałem to za czym obstajesz i przegrałem, strategia (stepek tutaj zbieram +5 do "jestem super" dla IRG)

modlicha ma kalkulator słoneczny, który z nazwy w zimie nie będzie działał poprawnie, więc nie zawsze obliczenia się zgadzają (stepek tutaj mi -6 od "jestem super dla IRG" odejmują)

nie cudujcie co wyścig ze zmianą ustawień mieszanek, bo nie wszyscy mają czasu żeby testować za chwile coś od początku (-1 okrązenie z wyścigu powinno zalatwic temat jesli juz wogóle sie za to ktoś bedzie chciał zabierac) - stepek tu zbieram +1 do jestem super, wychodzi na 0, tak to sie robi nie trzeba na wstepie przepraszac ze opinie wystawiasz, tak admini was wytresowali? ;p nie dajcie sie, muszą tez sie dystansu nauczyc
20/03/2019 - 08:38
pocisk
Moderator
Posts: 750
Registration: 17/03/2013 - 15:09
Powiem tak:
W tamtym sezonie było 140 litrów i dystans ok. 80% i nie było problemów. Większość chciała wydłużenia dystansu do ok. 85%, co zostało zrobione i zwiększono pojemność do 150 litrów. Z tego co wiem ani boost silnika ani mieszanki paliwa nie były ruszane.

Spalanie jeszcze raz zależy w dużej mierze od ustawień seta: skrzynia, obroty, skrzydła, chłodzenia, hamowanie silnikiem, boost silnika. Dotankowane auto również zużywa więcej paliwa niż puste - tak więc jest szerokie pole do popisu jeśli chodzi o ustawienia.
Co do mieszanek paliwa to osobiście zauważam różnice w spalaniu jaki i w czasach okr.

Można też iść na skróty zmniejszając dystans okr. np. do 70% lub zwiększając pojemność baku np. do 160 l. Wtedy nie trzeba będzie nic grzebać w secie tylko zasówać do przodu. Pytanie tylko czy o to nam chodzi?