F1 2019

24/03/2019 - 13:12
pocisk
Moderator
Posts: 757
Registration: 17/03/2013 - 15:09
Korzystając z tematu wrzucam kilka ciekawostek:

1) Bardzo dobry materiał od Autosportu podsumowujący aktualną "formę" Williamsa i możliwe przyczyny problemów z autem.

https://youtu.be/E_SCwZH88wU


Prawdopodobnie zbyt wysoka waga, spowodowana opóźnieniami w produkcji na prędce części.

2) Po GP Australii pojawił się wykres (nie wiem na ile miarodajny) przedstawiający stratę do Mercedesa poszczególnych zespołów w różnego rodzaju zakrętach oraz na prostych.


Widać, że Ferrari niedomagało na prostych. Różnego rodzaju analizy sugerują, że Ferrari używało "bezpiecznej" mapy silnika w obawie przed jego przegrzaniem.



Źródło: https://maxf1.net/f1-2019-tehnicka-analiza-moze-li-ferrari-sf90-napokon-ugroziti-mercedes/

Mi osobiście na testach w Barcelonie rzucił się w oczy ekstremalnie upakowany tył Ferrarki i minimalne wloty chłodzące. Myślę, że może coś być w tym na rzeczy.


3) Niemiecki Auto-motor-und-sport postanowił zmierzyć kto w paddocku F1 ma najdłuższy i najbardziej zadarty bolid
https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/daten-abmessungen-radstand-anstellwinkel-f1-autos-2019/




Ten "czysty" to Sauber (Alfa Romeo)
Na uwagę zasługuje fakt, że "w rodzinie Ferrari" to własnie Sauber ma parametry najbardziej zbliżone do Mercedesa.
Wygląda na to że Maranello za pomocą swojego satelickiego teamu, sprytnie testuje rozwiązania swojego głównego konkurenta.

24/03/2019 - 13:25
MariuszM
Mariusz Madziarski
User
Posts: 43
Registration: 08/11/2015 - 20:31
Williams.
Czyli sugerują, że części były zaprojektowane z konkretną specyfikacją, a że nie wystarczyło czasu to zostały wyprodukowane na szybko o zbliżonej tylko specyfikacji? OK, nieodpowiednia waga burzy całą koncepcję bolidu, ale... Jeżeli bolid jest zaprojektowany prawidłowo, tylko poszczególne części są źle wykonane, to wychodzi na to, że wystarczy poczekać aż bolid zostanie poskładany z części wg projektu i wszystko będzie ok:)
Zbyt piękne,a aby było prawdziwe...

Dzięki Pocisk za te materiały!
Edited by: MariuszM - Sun, 24/03/2019 - 13:29
01/05/2019 - 12:28
pocisk
Moderator
Posts: 757
Registration: 17/03/2013 - 15:09
Nowa, ciekawa teoria S. Vettela dotycząca przewagi Mercedesa, która miałaby wynikać z nowej tegorocznej konstrukcji opon Pirelli
W skrócie: Mercedes (mający w poprzednich latach problemy z przegrzewającymi się oponami), w tym sezonie idealnie wstrzeliwuje się w "okno pracy" nowych cieńszych opon od Pirelli


https://www.youtube.com/watch?v=_jCfLUJ4Cn8

13/05/2019 - 13:46
pocisk
Moderator
Posts: 757
Registration: 17/03/2013 - 15:09
5 wyścigów za nami zatem można zadać pytanie:

Co z tym Gaslym, który miał "pozamiatać Maxa" p. Modliszka?

13/05/2019 - 18:53
dadik
User
Posts: 41
Registration: 29/10/2017 - 15:07
Daniel miał z nim spore problemy więc nastawianie się na oklep ze strony Gasly'ego mocno optymistyczne :D