Malowania do ligi F1.
Po pierwsze jak wspomnieliśmy w poprzednim ogłoszeniu - jeśli zakładamy zespół - to MUSI on mieć oryginalne malowanie. Malowanie zespołowe ma posiadać wspólny motyw - (kolory/schemat malowania). W zasadzie może się różnić numerem i indywidualnymi reklamami.
Kierowcy indywidualni, którzy nie chcą zakładać zespołu (tzw. No Team) również mogą mieć własne oryginalne malowanie lub moga skorzystać z auta przygotowanego w modzie.
Jeśli nie mamy malowania, (np. nie ma nam go kto wykonać) - to nie zakładamy zespołu i każdy jedzie jako kierowca No team.
Wszystkie te zasady mają ułatwić życie naszym komentatorom. Korzystanie z tych samych skinów przez zespoły i kierowców indywidualnych wprowadziłoby zamieszanie.
Nie ma wymogów co do formy i stylu graficznego numeru. Nie wymaga się też żadnych "tabliczek" pod numer. Dajemy tutaj dowolność aby kierowcy dopasowali tą kwestie pod grafikę swojego skina.
W sekcji Download na stronie IRG udostępnione zostały szablony dla ligi oraz reklamy ligowe które trzeba obowiązkowo umieścić na autach.
Przy tworzeniu malowania i paczki ze skinem, zwracamy szczególną uwagę na nazwy pliku .dds i .MAS!
W lidze Formuły IRG nazwy plików .dds oraz .mas zawierają tylko sam numer bez żadnych przedrostków.
XX_alt.dds
a jeśli ktoś ma numer 3-cyfrowy to
XXX_alt.dds
Pozostałe opcjonalne pliki do malowania wyglądają wtedy tak:
XX_altWING.dds
XX_altHELMET.dds
Przypominamy, że malowania skinów należy jak zawsze było we wcześniejszych ligach zmniejszać do rozmiaru 2048x2048. Oczywiście malować sobie można w rozmiarze 4096x4096 - ale po zakończeniu malowania plik ma mieć rozmiar 2048x2048 - plik .dds zajmuje wtedy około 5-7 MB.
Tak przygotowane pliki dds pakujemy do archiwum .MAS za pomocą narzędzia MAS file utility i również w podobny sposób nazywamy:
XX_alt.mas
lub
XXX_alt.mas
Następnie uruchamiamy program IRG Tool i wbudowane w nim narzędzie do wysyłania skinów. Wypełniamy odpowiednie pola (zwracamy uwagę na poprawność nazw i liter), dodatkowo zwracamy uwagę na to, iż kierowcy indywidualni w miejscu team /zespół wstawiają "no team/bez zespołu" i wysyłamy skina.