IRG GTE 2018 - Nowy sezon!

Mimo iż nie ma w tym roku mini sezonu letniego nie dajemy kierowcom zbyt wiele wytchnienia. Po wczorajszym wyścigu na torze Hungaroring seria Formuła IRG idzie na 3 tygodniowy urlop, więc w tym czasie administracja postanawia zorganizować na torze Poznań w dniach 1-12 sierpnia przedsezonowe testy aut w klasie GT.

Na czym będziemy jeździć?  Idziemy Panowie na bogato!

Wybór padł na najnowsze "dziecko" Studia 397 - GTE Pack. Paczka zawiera 2 modele klasy LMP i trzy auta GT Endurance. I to właśnie "puszki" w klasie GTE są przedmiotem naszego zainteresowania.*



Tak więc w jesiennym sezonie GT będziemy korzystać z Porsche 911 RSR, Corvette C7.R oraz z BMW M8 GTE. W naszej ocenie mod ten jest wręcz perfekcyjny i bardzo dobrze zbalansowany. Poza tym wybór z pośród tylko trzech aut nie powinien nikomu przysporzyć bólu głowy.

Pierwszy wyścig sezonu GTE zaplanowany jest na 09 września i planowane jest 8 rund. Kalendarz z wszystkimi rundami będzie udostępniony pod koniec sierpnia.
Jak było wspomniane na początek testy na naszym rodzimym podwórku - na przepięknym torze Poznań.
Po dwóch tygodniach upalania - 12 sierpnia proponujemy na przetarcie rundę testową w pełnym formacie.

Następnie od około 20 sierpnia ustawimy już serwery na tor z pierwszą rundą. Nadal będzie można jeszcze testować wszystkie modele - wyboru należy dokonać do 9 września.



Kilka rzeczy, które zostały już wstępnie ustalone:


Został wybrany format wyścigów Sprint + wyścig główny  20 min + 70 min (mniej więcej taki jak w DTM 2017) - jako ten najbardziej atrakcyjny. Testować będziemy przy ustawieniach:
Opony x3
Paliwo x1
Dozwolone będzie tankowanie i zmiana opon, ale bez żadnych restrykcji co do mieszanek i  ich użycia.
Planujemy jak w sezonie GT3 blokować paliwo po kwalifikacjach.

Dla sezonu GTE planowany jest też nieco zmieniony taryfikator kar i poprawki w regulaminie, które oceniamy jako mniej restrykcyjne dla kierowców - jeśli zdadzą egzamin - wejdą również w życie w przyszłym sezonie IRG Formuła.

Czy warto wydać ponad 60 PLN?
Paczka na pewno sporo kosztuje, jednak uważamy, że warto bo po pierwsze jest to najlepsze pod względem graficznym i „fizycznym“ co obecnie istnieje na rfactor 2 - a ze swojej strony zapewniamy, że z dużym prawdopodobieństwem „posiedzimy“ na tym modzie długo, myślę, że spokojnie najbliższy rok.

*W naszych głowach zrodził się też pomysł na wykorzystanie klasy LMP - więc nie martwicie się, że płacicie za cała paczkę, a będziemy jeździć tylko trzema modelami. Postaramy się o wykorzystanie całości zawartości z tej paczki.

Więc w naszej opinii - jeśli chcecie z nami zostać przez najbliższy rok - śmiało kupować!

Kategoria: 

Comments

pocisk's picture

I to jest słuszna koncepcja.

Jeszcze kilka torów od S397 i można się ścigać. 

modlicha's picture

Tory od studia są owszem dobre i są owszem przewidziane, ale jest jeszcze dwóch trzech gości obecnie, którzy robią prawdziwe perełki.

Przykładowy Poznań robiony wieki temu przez feelsa - bije na głowę każdy tor od studia, może z wyjątkiem nowego Sebring.

Marek Cieslak's picture

Sebring od studia tez niech będzie w kalendarzu. Trzeba wspierać tytuł.

 

pocisk's picture

Dla pełnego obrazu danych przydałoby się potestować również na jakimś oryginalnym torze od S397.