Zapowiedz GP Niemiec - IRG Formula 2019

 

Po emocjonującym wyścigu na torze Silverstone, objazdowy Cyrk F1 w najbliższy weekend zawita na południe Niemiec do krainy Badenii-Wirtembergii gdzie zlokalizowany jest tor Hockenheimring. Tor powstał w II p. lat 30-tych XX w. i służył pierwotnie jako obiekt testowy Mercedesa, po II WŚ kilkukrotnie przebudowywany, od 1970 r. gościł wyścigi serii F1. Do 2001 r. używano prawie 7-kilometrowej wersji toru z bardzo szybką sekcją przebiegającą przez okoliczny las. W 2002 r. modernizacji obiektu do aktualnych standardów podjął się Hermann Tilke, pozbywając się „sekcji leśnej” i skracając nitkę toru do 4,5 km. Od 2006 r. Hockenheimring gościł GP Niemiec co drugi sezon, w lata parzyste (na przemian z Nürburgringiem). Zaledwie pół godziny drogi od toru znajduje się miasto Happenheim, gdzie dorastał niemiecki kierowca Sebastian Vettel, który wciąż czeka na swoją pierwszą wygraną w „domowej rundzie” (chociaż wygrał raz na Nürburgringu w 2013 r.). 

Skrócony tor Hockenheimring, wciąż jest szybkim obiektem i stanowi wyzwanie zarówno dla kierowców jak i inżynierów: na długich prostych potrzebny jest niski opór oraz dobra prędkość maksymalna, natomiast nawrót i wąska, kręta sekcja stadionowa wymaga dobrej trakcji i wysokiego docisku – łatwo tutaj o błąd, szczególnie na mokrej nawierzchni. Ostatni sektor jest widowiskowy, a otaczające tor trybuny mogą pomieścić ponad 100 tys. kibiców i zazwyczaj są wypełnione po brzegi sympatykami motorsportu. Warto tutaj wspomnieć, że na Hockenheim poza F1 organizowane są zawody takich serii wyścigowych jak: DTM, Porsche Supercup czy ostatnio popularnej W Series. W 1988 r. w ramach trasy Bad World Tour, koncertował tu również sam Michael Jackson.

 

 

Kluczowy zakręt na torze – T2 – po wyjściu z pierwszego zakrętu mamy krótką strefę DRS gdzie zawodnicy dojeżdżają do dwójkowego zakrętu z prędkością ok. 325 km/h – czyste wyjście otwiera drogę na najdłuższą prostą na torze (prawie 1,3 km) z drugą strefą DRS, gdzie auta rozpędzają się do ponad 330 km/h, na dojeździe do nawrotu – najlepszego miejsca do wyprzedzania na całym torze.   

Jak widać krótka lecz treściwa pętla niemieckiego toru potrafi zapewnić sporo emocji zarówno kierowcom jak i kibicom. Teraz pora na naszych zawodników, którzy już niebawem staną na polach startowych aby powalczyć o kolejne punkty w rywalizacji o miano mistrza simracingowej serii IRG Formula 2019.

Podczas GP Wlk. Brytanii na torze Silverstone, grupa naszych simracerów stoczyła wiele zaciętych pojedynków pomiędzy sobą tworząć ciekawe widowisko, którego powtórkę można zobaczyć pod tym linkiem: https://youtu.be/R7ZdMVMSOKI

Klasyfikacja generalna IRG Formula 2019: https://irg-world.pl/standings/28

W Niemczech bezbłędnie przejechanie całego dystansu wyścigu z pewnością będzie wymagało znalezienia dobrych ustawień auta oraz sporej koncentracji ze strony kierowców. Kto najlepiej poradzi sobie z tym zadaniem, przekonamy się już w najbliższą niedzielę. Zapowiada nam się kolejne ciekawe widowisko - wszystkim uczestnikom naszej serii życzymy aby opony wystarczyły im na jak najdłużej a i kibiców już teraz zapraszamy na relację na żywo na kanale MotogamesTv o godz. 21:00.

Partnerami medialnymi imprezy są: MotoHighPLSpeedZonePLMotogamesTv.

 

GP w liczbach:
Tor: Hockenheimring
Długość pętli: 4574 m
Dystans wyścigu: FL + 57 okrążeń [IRG-world]
Liczba zakrętów: 17 (10 w prawo, 7 w lewo)
Najdłuższa prosta: 1239 m
Różnica poziomów: 4,3 m
Maksymalna prędkość: ~ 330 km/h (dohamowanie do nawrotu)
Średnia prędkość: ~ 232 km/h
Kluczowy zakręt: T2
Pełny gaz: ~ 65% okrążenia
Mieszanki dedykowane: miękka/ średnia / twarda
Zużycie opon: średnie
Zużycie hamulców: wysokie
Poziom chłodzenia: niski
Poziom docisku: średni
Zużycie paliwa: ~1,86 kg/okr.
Wpływ obciążenia paliwem: ~0,28 s/10 kg
Przewidywana liczba pit-stopów:  1 / 2
Długość pit-lane: 306 m
Długość całej aleii serwisowej: 367 m
Przejazd prze pit-lane: 18.657 s
Ilość zmian biegów: ~46/okr.

 

 

Plan weekendu / Race Weekend:
Sunday - UTC+1 time of the schedule (21:00 in Warsaw)
20:00 Practice session
21:00 Qualify 1 (15 minutes)
21:15 Qualify 2 (10 minutes)
21:30 Warmup (5 minutes)
21:35 Official race (56 Laps) + FL
23:00 Weekend finish
Pre race limit: 50 laps on server

Server name:

IRG_Formula#1 (open 24/7)

IRG_Formula#2 (open 24/7)

 

Kategoria: