Zapowiedz GP Meksyku IRG Formula 2019

Tor Autódromo Hermanos Rodríguez położony w parku Magdalena Mixhuca Sports City w mieście Meksyk powstał w latach 60-tych XX wieku. Pierwszym zwycięzcą oficjalnego GP Meksyku został w 1963 roku Jim Clark. Rozgrywki odbywały się nieprzerwanie do 1970 roku, co ciekawe przerwano rozgrywanie na tym torze Grand Prix z powodu zbytniego zainteresowania publiczności. Było tylu chętnych kibiców, że organizatorzy nie potrafili zapewnić im bezpieczeństwa na trybunach oraz wokół obiektów. Potem mieliśmy jeszcze serię od 1986 do 1992 roku.

W XXI wieku obiekt powrócił do rozgrywek w 2015 roku, wyjątkowym miejscem na tym torze jest sektor 3-ci, początkowo był tam jeden długi zakręt do złudzenia przypominający zakręt Parabolica z Monzy, teraz zamiast szybszego nawet od pierwowzoru (z powodu nachylenia toru można tam było uzyskiwać większe prędkości) mamy sekcję ciasnych zakrętów wijących się na terenie stadionu Baseballowego, trybuny które widzimy w zakrętach od 12 do 16 są właśnie częścią tego stadionu. Tor posiada również część "owalną" wykorzystywaną co najmniej dwa razy do roku przez serię Nascar.

Obecnie meksykański tor składa się z 17 zakrętów, liczy 4305 m długości i położony jest ponad 2,2 km nad poziomem morza, przez co powietrze jest bardzo rozrzedzone a podróżujące po nim bolidy tracą nawet 1/3 zwyczajowego docisku (dla porównania GP Austrii czy Brazylii odbywają się na wysokościach do 780 mnpm). Naturalny poziom chłodzenia jest również zmniejszony, przez co na przegrzanie narażone są wszystkie newralgiczne części bolidu jak: silnik czy hamulce. Opony też nie mają tutaj łatwego życia: jak to bywa w górach, pomimo stosunkowo niewielkiej temp. powietrza, nawierzchnia toru potrafi szybko nagrzać się do ponad 40 st. C. Pomimo zastosowania pakietu aerodynamicznego odpowiadającemu ulicznym wyścigom na Monaco czy Singapurze, auta rozwijają rekordowe prędkości przekraczające 360 km/h (przy mniejszej mocy silnika – szczególnie na awarię narażone są tutaj turbosprężarki).  

 

Do końca sezonu IRG Formula 2019 pozostało z najbliższym GP Meksyku jeszcze 4 rundy. Sytuacja w klasyfikacji zarówno indywidualnej kierowców jak i zespołów robi się bardzo ciekawa. Indywidualnie Daniel Stepkowski pokazuje, że Sebastian Kosmala musi wejść w swój tryb "wygrywam wszystko jak leci", który prezentował przez większość sezonu aby kolejny raz nie wypuścić wygranej z rąk. Wiemy jak w ostatnich dwóch latach ten "dominator" stracił szanse na końcowy sukces.

Drużynowo, początkowa przepaść za zespołem PRT F1 została zasypana i już tylko 39 punktów dzieli drugi zespół Infinity Racing Team od Sebastiana i Pawła Mrówki reprezentujących obecnych liderów klasyfikacji drużynowej. Pozyskanie kierowcy, który regularnie staje na starcie do wyścigu przez Infinity pozwoliło zgłosić aspiracje do walki o tytuł w klasyfikacji zepołowej. Dadik, dołączył w lipcu i stara się godnie zastąpić swoich bardziej doświadczonych kolegów. Wiemy, że jazda w Infinity to prestiż, ale nie brakuje też presji i mniej doświadczony Dadik popełnia błędy. Zwłaszcza gdy warunki są trudne jego brak doświadczenia osłabia końcowe wyniki tego skąd inąd szybkiego kierowcy.

Podium indywidualnie uzupełnia właśnie Paweł Mrówka a drużynowo Friendly F1 Team, za ich plecami walka też trwa, co daje nam szansę na kolejne arcyciekawe wyścigi. Z prognoz pogody wynika, że możemy mieć kolejne w sezonie GP w deszczowych warunkach. Już na Suzuce, podczas ostatniego weekendu z najszybszą serią wyścigową IRG pogoda miała ogromny wpływ na wyniki zmagań. Jeżeli prognozy się sprawdzą gorącą atmosferę zapewniamy podczas transmisji. Na którą zapraszamy jak zwykle Kibiców, w najbliższą niedzielę tym razem o godz. 22:00 rozpoczniemy relację na żywo, na kanale MotogamesTv, która dzięki usłudze Restream będzie również dostępna do obejrzenia na naszych nowych kanałach:

 

- IRG Twitch

- IRG Mixer

- IRG DLive

 

Partnerami medialnymi imprezy są : MotoHighPL, SpeedZonePL, MotogamesTv, Pol Express.

 

UWAGA : Z uwagi na rozgrywane w realnej F1 GP o 20:10 nasze kwalifikacje rozpoczynamy o 22:00

Przypominamy też wszystkim uczestnikom ligii o możliwości propagowania naszych zmagań, kliknięcie np. "like" na FB, nie zajmuje dużo czasu. Tak też możecie wspierać naszą ligę.

 

 

GP w liczbach:

Tor: Autódromo Hermanos Rodríguez

Długość pętli: 4305 m

Dystans wyścigu: FL + 71 okrążeń [IRG-world: FL + 61]

Liczba zakrętów: 17 (7 w lewo, 10 w prawo)

Liczba dohamowań: 4 (2 mocne)

Najdłuższa prosta: 1,2 km

Najwyższy punk na torze: 2 229 mnpm (T6)

Najniższy punk na torze: 2 226,2 mnpm (T17)

Różnica poziomów: 2,8 m

Długość alei serwisowej: 378 m (śr. w sezonie 367 m)

Czas spędzony w pit-lane: 21,777 s (2018 r.)

Prędkość maksymalna: ok. 360 km/h

Średnia prędkość: ok. 205 km/h

Pełny gaz: ok. 52% okrążenia (śr. w sezonie ok. 64%)

Największe przeciążenie: 3,9 G

Poziom docisku: wysoki

Zużycie opon: wysokie

Zużycie hamulców: wysokie

Poziom chłodzenia: wysoki

Zużycie paliwa: ok. 1,59 kg/okr (śr. w sezonie 1,86 kg/okr)

Wpływ obciążenia paliwem: ok. 0,23 s/10 kg (śr. w sezonie 0,28 s/10 kg)

Przewidywana liczba pit-stopów:  1 / 2

Zmiany biegów: śr. 46/okr

Liczba wyprzedzeń: 33 (2018 r.)

Prawdopodobieństwo VSC: 100%

Liczba okr. za SC: 16

 

Plan weekendu / Race Weekend: 

Sunday - UTC+1 time of the schedule (22:00 in Warsaw, Berlin)

21:00 Practice session

22:00 Qualify 1 (15 minutes)

22:15 Qualify 2 (10 minutes)

22:30 Warmup (5 minutes)

22:35 Official race (56 Laps) + FL

24:00 Weekend finish

Pre race limit: 50 laps on server

 

Server name:

IRG_Formula#1 (open 24/7)

IRG_Formula#2 (open 24/7)

 

How to join: http://irg-world.com/for-new-ones

 

Kategoria: 

Comments

Ja rozumiem mgła, egipskie ciemności, plaga szarańczy - tylko nie deszcz...