Zapowiedź GP Rosji

W historii wyścigów Rosja miała tylko kilka swoich epizodów.

Pierwsze oficjalne wyścigi miały miejsce jeszcze za czasów carskiej Rosji w 1913 i 14 roku i zostały one rozegrane na torze w Petersburgu. Kolejnych nie rozegrano z powodów wojen i izolacji państw "zza żelaznej kurtyny".Wichry historii niejednokrotnie jeszcze przeszkodziły w budowie torów, w kilku lokalizacjach wokół Moskwy i innych miast. Jeden z tych obiektów (w mieście Fedjukino) zaprojektowany przez Hermann-a Tilke został nawet ukończony w 2008 roku. Najszybsza seria wyścigów torowych nie zawitała jednak i tam. Niejako na pociechę rozegrano tam w 2012 roku wyścigi serii Renault 3,5. Były to pierwsze akredytowane przez FIA zawody rozegrane w rosjii.

Nieustępliwy Bernie Ecclestone, po tym jak w 2010 r do Formuły 1 trafił Witalij Pietrow, ponownie ruszył na wschód. Niejako przy okazji budowy olimpijskich obiektów, w Sochi powstał plan budowy ulicznego toru w miasteczku olimpijskim.

W ten oto sposób po ponad całym wieku niebytu Rosja wróciła do kalendarza wyścigów.

 

Sam tor jest mieszaniną szybkich łuków, krótkich prostych i kańciastych zakrętów gdzie trzeba wręcz idealnie odnaleźć nitkę jazdy aby osiągnąć jak najlepszy czas. Nie pomagają w tym bliskość band i nierówności nawierzchni. Mamy tu dwie strefy DRS, pierwsza zaczyna się po łagodnym prawym łuku T1, druga zaczyna się po zakręcie nr 11, a kończy się już w krętym dojeździe do zakrętu nr 14. Zbyt późne zamknięcie tylnego skrzydła może skończyć się tu rozbiciem o zewnętrzną bandę. Najbardziej charakterystycznym miejscem jest kombinacja zakrętów wokół  "Placu Medalowego". Po wyjściu z zakrętu nr 2 wciskając gaz rozpędzamy się jadąc cały czas w lewych zakretach. To trochę przypomina znane z Istanbul Park zakręty nr 8. Najwięcej problemów kierowcy mają z płynnym pokonaniem zakretów w sektorze 3-cim. Wysokie tarki są nie tylko w tym fragmencie toru, ale tu najwięcej dają znać o sobie. Każdy błąd może skończyć się oderwaniem elementów aerodynamiki lub nawet uszkodzeniem zawieszenia. Nawierzchnia i układ toru nie niszczą opon w takim stopniu jak miało to miejsce w Chinach, ale wybór mieszanki ma wpływ na tempo. Możemy więc oczekiwać róznych strategii.

 

W Lukas, który zdominował dotychczasowe rundy najszybszej serii w lidze, ma apetyt na kolejne zwycięstwo. Czy ktoś pokusi się w końcu o przerwanie tej hegemonii? Jak poradzą sobie nasi kierowcy w zdradliwych zakrętach olimpijskiej wioski w Soczi ?   

Ilość okrążeń wyścigu: 35 + FL

Opony dostępne poczas wyścigu: SS , S , M

W studio IRG-WORLD relację na kanale naszego partnera MotogamesTv poprowadzą Bigmac i Forlorn

21:00 – zbiórka
21:10 – kwalifikacje
21:25 – warmup
21:30 – start wyścigu

Pogoda:

 

Kategoria: