IRG F1 2016 - R2 - GP Bahrainu - Zapowiedz

Po emocjonującej inauguracyjnej rundzie sezonu IRG Formula 2016 na torze w Melbourne, w którym wzięło udział 28 zawodników,  pora na niemniej ciekawe GP Bahrainu, które rozegrane zostanie pośród rozpalonych słońcem piaszczystych wydm na torze Bahrain International Circuit. Obiekt został wzniesiony wg. projektu Hermanna Tilke pośród pustyni wyspiarskiego królestwa Bahrainu w pobliżu miasta Manama. Budowa toru pochłoęła okrągła sumkę 150 mln $ i zajęła 18 miesięcy, a pierwsze GP rozegrano w 2004 r. Licząca sobie 5412 m pętla toru, to mieszanka wszelkiej kategorii zakrętów (15) i  długich prostych (4). Układ toru sprzyja rywalizacji i z pewnością możemy liczyć na wiele ciekawych pojedynków, zarówno na długich prostych jak i w szybkich technicznych sekcjach, tej jakże kolorowej pętli. Problemowe dla zawodników może okazać się kilka mocnych dohamowań po prostych oraz bardzo trudny zakręt nr 10, gdzie łatwo o zblokowanie kół i sporą degradacje opon. Wyścig z pewnością będzie wyjątkowo wyczerpujący dla uczestników, którzy oprócz pilnowania kondycji opon, będą musieli uważać prawie w każdym zakręcie na wysokie tarki. Wyjazd poza tor powoduje tutaj prawie zawsze spora stratę czasową.

Dość istotnym aspektem obiektu w Bahrainie jest jego wyjątkowa nawierzchnia - oparta na kruszywie sprowadzanym z brytyjskiego Shrewsbury, która jest dość szorstka (jak na formułowe standardy), a wiatr może nanosić na nią okoliczny pył.  Dodatkowo panująca wysoka temperatura może dać się w kość zarówno zawodnikom jak i jednostkom napędowym oraz hamulcom. Firma Pirelli postanowiła dostarczyć kierowcom na wyścig supermiękką, miękką i średnią mieszankę opon, co przy wysokiej degradacji na tym torze powinno dać pole do popisu zespołowym strategom. Jak widać sporo pracy jeszcze czeka naszych simracerów przed startem, a klasyfikacja hotlapów sugeruje, że rywalizacja będzie tutaj wyjątkowo zawzięta: http://irg-world.com/hots/15

Tymczasem przyjrzyjmy się dokładnie jak wygląda z bliska Bahrain International Circuit. Oto onboard w wykonaniu Danonaka:

Zapraszamy również do zapoznania się z istotnymi zmianami w regulaminie serii IRG Formula 2016http://irg-world.com/thread/605/1#post1

Regulamin: http://irg-world.com/regulations-f1-2016
 

GP w liczbach:

Tor: Bahrain International Circuit
Długość pętli: 5.412 km / 3.363 mili (11-ty najdłuzszy wyścig w sezonie)
Dystans wyścigu: FL + 38 okrążeń
Liczba zakrętów: 15 (6 w lewo, 9 w prawo)
Liczba dohamowań: 8 (3 mocne)
Liczba prostych: 4 (2 długie)
Najdłuższa prosta: 1090 m / 0.677 mili
Dystans z PP do T1: 400 m / 0.249 mili
Prędkość maksymalna: 335 km/h / 208 mph (dohamowanie do T1)
Full gaz: 64% okrążenia
Najszybszy zakręt: 185km/h / 115mph, zakręt nr 13
Najwolniejszy zakręt: 80km/h / 50mph, zakręt nr 10
Kluczowy zakręt: zaket nr 10
Mieszanki dedykowane: Super miękka/ Miękka / Średnia
Zużycie opon: wysokie
Zużycie hamulców: wysokie
Zużycie silnika: wysokie
Przewidywana liczba pit-stopów: 2 / 3
Zmiany biegów: 52 na 1 okr. /2964 w całym wyścigu
Długośc aleii serwisowiej: 420 m / 0,261 mili
Przejazd prze pit-lane: ok. 21 s
Siła docisku: średnia / niska


Plan weekendu wyścigowego:

21:00 Practice session
21:10 Qualify 1 (20 minutes)
21:30 Warmup (5 minutes)
21:35 Official race (LAPS)
23:00 Weekend finish
UTC+1 time of the schedule

Serwery:
IRG_F1#1
IRG_F1#2

Pogoda:

 

 

 

Pierwszy wyścig sezonu 2016 padł łupem W Lukasa, a kto okaże się najszybszy w Bahrainie? Tego dowiecie się już w najbliższą niedzielę 3 kwietnia o 21:00, oglądając naszą wyjatkową relację live na kanale YT: MotogamesTv, która poprowadzi "człowiek o alabastrowym głosie" BigMacTV i jego goście.

Zarezerwujcie sobie zatem czas, przygotujcie pop-corn oraz napoje chłodzące, i przygotujcie się na niedzielny wieczór pełen simracingowych emocji razem z IRG - World!  

 

"Jeśli wszystko jest pod kontrolą to znaczy, że jedziesz za wolno"

 

 

Zapraszamy!!!!

Kategoria: