Interview wit Adrian Kot

Złapany w padoku ...


IRG: Witam. Czy mógł byś nam opowiedzieć coś o sobie i o swojej simracingowej karierze? Jakiego używasz sprzętu?

A Kot: Witam, zaczęło się w 2006 roku kiedy Robert Kubica zaczął startować, od tego momentu też zacząłem interesować się F1 i wyścigami. Zaczynałem na grze F1 2002 grając na klawiaturze, potem na padzie, aż w końcu zakupiłem pierwszą kierownice. Podczas rozgrywek poznałem osobę, która wciągnęła mnie głębiej w świat simracingu, większość z Was pewnie kojarzy tą postać, był to Adam WH. Namówił mnie abym zgłosił się do ligi, która już nie istnieje (na pewno wszyscy dobrze wiedzą jaka: f1liga.pl). Udało się tam rywalizować z myślę sporymi sukcesami przez parę lat. Obecnie jeżdżę na kierownicy Logitech G27.


IRG: Co się stało z Twoim kolegą z zespołu? Czy dajesz rady sam z ustawieniami samochodu, słyszano plotki w padoku że zmieniasz inżyniera wyścigowego?

A Kot: Niestety Szymon nie mógł jeździć z przyczyn osobistych, mam nadzieje, że niedługo wróci :) Pozdrawiam Cie Szymon :) Jeśli chodzi o ustawienia, jakoś sobie poradziłem, dużo testowałem, dosłownie każdy parametr seta, żeby ten miał ręce i nogi i w miarę się udało stworzyć konkurencyjne ustawienia. Co do inżyniera, nigdy takiego nie miałem, więc nie ma co zmieniać :)


IRG: Jak mógł byś opisać swój sezon 2015? Widzimy odbudowaną formę po zimowej przerwie, jak zapatrujesz się na koncówkę sezonu?

A Kot: Sezon 2015 był dla mnie ciężki, aż do GP Belgi nie mogłem znaleźć dobrych ustawień, męczyłem się strasznie ze sporym zużyciem opon, przez to, że jeżdziłem na bardzo małym kącie skrętu kierownicy. Dopiero później przez przypadek zaczytałem kąt - deafult przypisany do moda i problem ze zużyciem poszedł w zapomnienie i od tego momentu stałem się konkurencyjny, również dzięki dobrym ustawieniom auta. Jeśli chodzi o końcówkę sezonu, na pewno będzie ciężka i spodziewam się ostrej rywalizacji, chciałbym urwać jeszcze pare setnych sekundy dzięki lepszemu setowi, ale niestety ciężko mi już go poprawić, może gdybym jeszcze potrafił go poprawiać dzięki MoTeCowi to dałbym rade, ale niestety aż takiej wiedzy nie posiadam.


IRG: Ostatni wyścig to Twoje prowadzenie od startu do mety. Co zaważyło na sukcesie?

A Kot: Myślę, że odpowiednie zarządzanie oponami, na pierwszym stincie na softach jechałem cały czas na maksa, bo wiedziałem, że i tak będę zjeżdżać na pit na 7 okrążeniu, a właśnie tyle okrążeń mocnym tempem one wytrzymywały. Później już jadąc na medach i mając trochę przewagi dzięki mocnemu pierwszemu przejazdowi, musiałem dbać o opony, znacznie wcześniej hamując niż zwykle, tak żeby przy końcówce stintów nie było jakiejś dużej różnicy, jeśli chodzi o czasy w porównaniu z początkiem przejazdu. Wiedziałem, że jak będę cały czas jechać na 100% to w końcówce wyścigu Grzesiek by mnie dogonił i miałbym powtórkę z Chin, gdzie właśnie pod koniec wyścigu przez to, że jechałem cały czas na 100%, poźniej nie miałem już opon i czułem się jak na lodowisku, dzięki czemu kierowcy za mną mnie dogonili i musiałem się mocno bronić.

 

IRG: Pod koniec wyścigu G Bulat mocniej naciskał, czy Ty straciłeś swoje tempo?

A Kot: Nie straciłem, tak jak wspomniałem wcześniej oszczędzałem opony i starałem się spokojnie bez przygód dojechać do mety.

 

IRG: Pnalujesz startować w innych seriach wyścigowych?

A Kot: Nie planuje, może kiedyś jak F1 przestanie mi dawać frajdę, ale na to się nie zanosi :) Od zawsze jeździłem w F1, próbowałem bawić się i jeździć puszkami, ale na ten moment nie daje mi to takiej przyjemności jak jazda w F1, może kiedyś to się zmieni, zobaczymy...

 

IRG: Mod F1 przeszedł gruntowną przemianę. Uważasz że zmiany są na lepsze? Pisałeś kiedyś w 2015 r., że używasz jednego seta na cały sezon? Wydaję się to mało prawdopodobne patrząc na zróżnicowane tory F1.

A Kot: Szczerze to nie zauważyłem jakiejś większej zmiany, no może jeśli chodzi o czasy to zbliżyliśmy się do real F1. Tak to prawda, jeżdżę praktycznie cały czas na tym samym secie. W zależności od toru zmieniam tylko skrzydła i ewentualnie nachylenie kół.

 

IRG: Jakie wskazówki dla innych zawodników mógł byś zdradzić, aby byli jeszcze szybsi?

A Kot: Podpatrywać innych zawodników, jak pokonują zakręty itp, dużo trenować i zbierać doświadczenie, a wyniki przyjdą z czasem.

 

IRG: Droga po tytuł mistrza F1 nie jest łatwa. Przez ostatni i aktualny sezon kto według Ciebie przysparza największy kłopot w jego zdobyciu?

A Kot: Myślę, że W Lukas, to szybki zawodnik i ma bardzo dużą wiedzę, jeśli chodzi o tworzenie setupu. Ciężko go pokonać, ale w zeszłym roku pokazałem, że to możliwe. Miejmy nadzieje, że tak jak w poprzednim sezonie ulepszę jeszcze seta i go dopadnę!

Kategoria: 

Comments

smigiel's picture

Myslisz, ze jak nie bedzie efki to pojdziemy jezdzic do gt? Nie, my sobie znajdziemy miejsce w ktorrym ona jest.

 

Kamil Karus's picture

            Janusz Tracz

smigiel's picture

nwwet zona nie jest w stanie mi zabronic