Interview with Paweł Mrówka

Złapany w padoku...

IRG:
Po sezonie 2015 przeszedłeś do EcTron F1 Racig. Co prawda upłyneło już ponad połowę sezonu więc możesz opowiedzieć jak się czujesz w nowym teamie i jak Ci się w nim pracuje?

P Mrówka: Team EcTron F1 Racig a więc współpraca z Grześkiem Bulatem jest znakomita. Dużo mi pomaga i myślę, że czasami sam coś od siebie wprowadziłem w ten zespół. Jest też druga strona medalu w tym sezonie 2016, że niestety czas nie pozwala rozwinąć skrzydeł ale wkrótce powinno się to zmienić i na pewno wyniki będą lepsze.

IRG: Do tej pory EcTron prowadzi w klasyfikacji konstruktorów. Czy uważasz że jesteście w stanie utrzymać pierwszą lokatę?

P Mrówka: Sądzę, że jesteśmy w stanie utrzymać pierwszą lokatę ale wiemy, że konkurencja nie śpi i nie można odpuścić . W mojej opinii jeżeli nie będziemy opuszczać żadnych wyścigów to jest możliwe utrzymanie tej pierwszej lokaty wśród konstruktorów do końca tego sezonu.

IRG: Próbowałeś swoich sił w seri GT. Czy nadal planujesz w niej startować?

P Mrówka: F1 u mnie było na ten czas jest priorytetem. Start w serii GT jest tylko dodatkiem. Jak czas pozwala to startuje. Od początku sezonu GT dogadałem się z moim kierowcą z team-u DawidemSzp, że będę startował jeżeli znajdę chociaż trochę czasu na przygotowanie. Do końca sezonu na pewno jeszcze w serii GT wystartuje. Jeżeli chodzi o przyszłe sezony to jest to na pewno kwestia moda, zarówno mam na myśli serie F1 jak i GT.


IRG: GP Węgier to Twoje pierwsze zwycięstwo w tym sezonie. W 2015r udało Ci się wygrać do tego okresu trzy wyścigi. Jak to skomentujesz bo chyba GP Włoch zaliczasz do udanych?

P Mrówka: Sezon 2015 vs 2016 hmm (smiley) . Podsumuję to krótko. Czasu mało a mod też nie podszedł. Jeżeli chodzi o GP Włoch to uważam, że wyścig jak najbardziej zaliczam do udanych.

IRG: Skoro jesteśmy przy GP Włoch. Startowałeś z przedostatniej pozycji i potrafiłeś dojechać na trzecim miejscu. Jest to duży sukces tym bardziej że do swojego kolegi z zespołu(P2) zabrakło naprawdę niewiele? Jak przebiegał Ci wyścig?

P Mrówka: Sam wyścig GP Włoch przebiegał w miarę spokojnie. Taktyka na 1 pit była słuszna i tu mogłem nadrobić. Błędów też nie popełniałem. Ostanie kółka zrobiło się gorąco, a to za sprawą uszkodzeń bolidów pozostałych zawodników. Takim sposobem znalazłem się tuż za Grześkiem który jechał na drugim miejscu. Nie udało się go wyprzedzić, ale to za sprawą tego, że nie widziałem czystej okazji do bezpiecznego manewru. Sądzę, że punkty z 2-go i 3-go miejsca są bardzo cenne dla team-u niż jakieś nie przemyślane manewry.


IRG: Jak sobie radzisz z przygotowaniami do startów w F1 jak wiemy bolidy wymagają wiekszego przygotowania fizycznego jak i treningu w symulatorze?

P Mrówka: Tak jak wspominałem, czasu mało i to widać i po słabych wynikach i po liczbie przejechanych kółek. F1 wymaga rzeczywiście dużo spędzonego czasu i dopracowania setup-u. Nie rezygnuje i staram się startować w wyścigach F1 nawet bez limitu wymaganych okrążeń. Każdy wyścig jest inny a zatem zdobywa się też nowe doświadczenia, a to owocuje na przyszłość.

IRG: Jakie masz plany i cele na przyszłość? Gdzie siebie widzisz na koniec sezonu F1?

P Mrówka: Plan na przyszłość jest zorganizować sobie więcej czasu na jeżdżenie i solidniejsze przygotowanie do wyścigów. Ten sezon był słaby w moim wykonaniu ale myślę, że następne będą lepsze. W tym sezonie będzie super jak skończę indywidualnie w pierwszej piątce, a nasz team EcTron F1 Racing skończy na pierwszym miejscu.

IRG: Czego nowego się nauczyłeś po zimowej serii wyścigowej Formula Winter?


P Mrówka: W Formula Winter można było się nauczyć dobrych zasad dbania o opony. Myślę, że ten mod pokazuje jak powinno się stopniowo zadbać o opony, żeby nie stracić tempa w dalszej części wyścigu.

IRG: Co mógł byś powiedzieć o swojej znakomitej jeździe i dbaniu o opony nowym kierowcom? Jakiej rady możesz im udzielić na początek simracingowej kariery?

P Mrówka: Dużo zależy od danego moda. Sam fakt jest taki, że rFactor 2 daje do myślenia właśnie w takich wyścigach gdzie trzeba przejechać dłuższy dystans. Tutaj dobrze pokazuję ten symulator, że kręcenie na siłę kierownicą nie daje dobrych efektów, szczególnie w dalszej części wyścigu.
Z rad na pewno cierpliwość i liczba kilometrów przejechanych będzie czymś, co pomoże w uzyskaniu dobrych wyników.


Kategoria: 

Comments

Marek Cieslak's picture

Fajny wywiadzik. Do zobaczenia na torze Paweł. Pewnie w zime :)

 

Marek Cieslak's picture

Poprawice tytuł z wit na with

G Bulat's picture

A czemu mielibyśmy odpuścić coś co sprawia nam ogromną frajdę?

G Bulat's picture

Bo np bolidy za szybkie, za duzo biegow do zmiany, wiatr w oczy wieje przy takich predkosciach, no coz fajnie ze bedzie co ogladac a jak wiesz fajnie bo ma byc fajniej

-Bolidy mają być szybkie bo to F1
-Biegów jest wystarczająco do zmiany
-Wiatr mi nie wieje w oczy bo mam dobrej jakośći "kask"
To jest F1 i ma być hardkorowo :)