Weryfikacja po GP Sebring - EGT

Po analizie przejazdów, zarówno podczas kwalifikacji jak i całego wyścigu, zostały nałożone kary na kierowców, którzy przekroczyli zasady track limit lub brali udział w incydentach.

Tabelka pokazuje wynik tej analizy:

Chcemy też zwrócić uwagę, na kilka naszym zdaniem nieprawidłowych zachowań - kierowcy dublowani wciąż jeszcze zbyt długo czekają na przepuszczenie dublujących, przypominamy aby pozwolić dokonać manewru dublowania nie później jak na odcinku 4 zakrętów. Kierowca dublujący nie powinien tracić podczas dublowania 2 sekund lub więcej, a miały miejsce takie przypadki. Rozumiemy, że często ten dublowany też właśnie walczy z kimś o pozycję, ale w takim przypadku powinien przepuścić dublującego na odcinku 4 zakrętów, a kolejny dublowany zrobić to powinien przed następnymi 2 zakrętami.

Miały miejsce wyjazdy poza linie toru na okrążeniu poprzedzającym "pomiarowe" w kwalifikacjach. Chodzi o szeroki wyjazd na ostatnim zakręcie. Konfiguracja toru w Sebring pozwalała w ten sposób osiągnąć większą prędkość na prostej s/m, i w rezultacie mogła dać korzyść w lepszym wyniku samego okrążenia pomiarowego na podstawie, którego został ustawiony grid. Nie było to w regulaminie szczegółowo opisane, więc tym razem kar za to nie ma, ale zwracamy uwagę, że takie manewry są nieuczciwe wobec innych kierowców.

Dla przypomnienia:

- tarki już do toru nie należą i wyjazd na nie, kiedy pojazd przekroczył linie toru, uznawany jest za przekroczenie track limit.

- świateł możemy używać tylko mrugając na kierowców będących na okrążeniu wyjazdowym, a nie jedziemy prawie całe okrążenie kwalifikacyjne mając je stale włączone.

Kary zostaną nadane a wyniki zweryfikowane.

Podczas treningów i wyścigów mini na torze Nurburgring zauważyć można, że wyjazdy poza tor lub ścinki zdarzają się częściej niż na innych torach. Złe nawyki wyniesione z treningu mogą zaszkodzić w wyścigu.

Kategoria: