Silverstone verification

       Po sporej frekwencji podczas treningów na torze Silverstone w serii IRG-EGT spodziewaliśmy się wielu ciekawych sytuacji na torze, mieliśmy trochę obaw czy nie dojdzie do sporej ilości wypadków ale nie było najgorzej. Relację oglądało na żywo 72 osoby a na kanale YT jest ponad 3 000 odsłon tego wydarzenia. Świetny wynik. Jest jednak pewne ale.... pisaliśmy o pilnowaniu linii toru i po zakooczeniu wyścigu sprawdziliśmy wszystkich zawodników.

Zwracaliśmy uwagę na wyjazdy nie wymuszone i takie gdzie kierowca po wyjechaniu poza linie toru nie zdejmuje nogi z gazu.

No i jest bardzo źle.

Kilka osób przejechało czysto tzn. mając sporadyczne wyjazdy lub ścięcia, większośd ma od kilkunastu do dwudziestu kilku wyjazdów, są też i kilkudziesięciokrotne wykroczenia.

Prawie nikt nie odejmował gazu po ścięciu lub poszerzeniu toru. Ponadto kilka osób mruga światłami na zawodników z którymi walczy o pozycję lub jedzie z włączonym światłem.

Kilka osób zapomniało też o regule nie zajmowania całego stanowiska w Pit.

Kary które zostaną nadane zgodnie z taryfikatorem kar są traktowane jako ostrzeżenie, że nie będziemy tolerowad tego typu jazdy.

Rozumiemy, że to tylko zabawa, która jest konkurencyjnym sportem, ale niech taka pozostanie dla wszystkich, bez wyjątku.

Na ten moment nie ma narzędzia do zapobiegania takim występkom na torze, wobec czego Administracja musi zainwestować swój czas...niebagatelne ponad 15 godzin w całości.

Wobec takiego a nie innego waszego postępowania, Administracja postanowiła co następuje, ukaranie sprawców.

Pozostaniecie z nami na zasadach które są  jasne i czytelne oraz obowiązują wszystkich lub nas opuścicie, Wasz wybór ale nie marnujcie swojego i naszego czasu.

Administracja

  Race      
         
Lp Nick(imię Nazwisko) Ilość             Kara                                                      Uwagi
1     Dominik Sawicki 6     Ostrzeżenie Pit całe stanowisko
2     Gucio 85 15     +5 miejsc na starcie następnego Włączone światła
3     Łukasz Krawczuk 15     +5 miejsc na starcie następnego Pit całe stanowisko
4     Marek Cieslak 14     +5 miejsc na starcie następnego Pit całe stanowisko
5     Szymon Piwinski 26     dq Włączone światła
6    W Lukas 47     dq + start z pit  
7    Wiktor Smolarczyk 31     dq  
8    Danonak 31     dq  
9    Roman 28     dq  
10    Adam Wysocki 55     dq + start z pit  
11    Cisu 4     bez kary  
12   Jacek Hamburg 16     +10 miejsc na starcie następnego  
13    Kami GT 16    +10 miejsc na starcie następnego Lagi
14    Maciej Cabala 22     dq  
15    Maxrage 10     +5 miejsc na starcie następnego  
16    Pawel Mrowka 41     dq + start z pit  
17    Rosiu 23    dq  
18    Sokol 14    +5 miejsc na starcie następnego  
19    KrisPl 41    dq + start z pit  
20    Alfik 41    dq + start z pit Przecięcie lini z Pit
21    Dawid Koszela 7    Ostrzeżenie  
22    King 25    dq  
23    Modlicha 18    +10 miejsc na starcie następnego  
24    Taz 21    dq  
25    Dawid Szp 1    bez kary  
         
         
         
         
  Kwalifikacje   kara na następny wyścig  
                             
1    Adam Wysocki 2         +2 pozycje  
2    Alfik 2         +2 pozycje  
3    Cisu 1          +1 pozycja  
4    Danonak  1          +1 pozycja  
5    Dawid Szp 1          +1 pozycja  
6    James Willson 1          +1 position  
7    Kami Gt 1          +1 pozycja  
8    Kris  1          +1 pozycja  
9     Maciej Cabala 1          +1 pozycja  
10     Marek Cieslak 1          +1 pozycja  
11    Roman  1         +1 pozycja  
12    Rosiu 1         +1 pozycja  
13   smigiel 1         +1 pozycja  
14   sokol 1         +1 pozycja  
15    Szymon Piwinski 1        +1 pozycja  
16    Taz 1        +1 pozycja  
17    W Lukas 1        +1 pozycja  
18   Wiktor Smolarczyk 1        +1 pozycja  
Kategoria: 

Comments

Makatak's picture

Jazda z włączonymi światłami jest zabroniona?

Dominik Sawicki's picture

@Makatak Światła można używać do sygnalizacji dla dublowanych, poczas jazdy po mokrym oraz podczas jazdy po ciemku oczywiście.

Wiktor Smolarczyk's picture

Niech mi ktoś wyliczy ile czasu zyskałem na ścinaniu-wtedy się odniosę do tego obiektywnie

Makatak's picture

Dominik, a skąd bierzesz takie informacje? Bo w regulaminie o światłach nie znalazłem praktycznie nic.

Dominik Sawicki's picture

@Makatak Rzecziwiście w regulaminie nie ma nic takiego. Ja się w różnych ligach spotkałem właśnie z tymi rzeczami, co Ci wypisałem.

Adam Wysocki's picture

O światłach nie ma nic powiedziane - można używać do woli, migać, mrugać, tańczyć.

Co do kar, to nawet to zabawnie wygląda. Każdy się przygotowuje, kręci miliardy kółek, ledwo co potrafi opanować samochód na dość specyficznym torze i jedziemy wyścig. Bawimy się, rywalizujemy, denerwujemy się za kierownicą, staramy się jak najlepiej pojechać, bo przecież poświęciliśmy czas na jak najlepsze przygotowanie do wyścigu. Po wyścigu gratulujemy sobie, rozmawiamy i pełni emocji opowiadamy co się działo wokół swojego samochodu. Super.

Tydzień później przychodzi jakaś weryfikacja, o którą nikt nie prosił i aż smutno się robi, że aż tylu zawodników jechało wyścig tylko dla zabicia czasu, bo nawet w klasyfikacji się nie pojawi. Ocena jednego kółka w kwalifikacjach to rozumiem, ale wyścig? Nikt nie zgłaszał - nikt nie poczuł się zgorszony, więc po co marnować czas na przeglądanie powtórki?

Klasyfikacja została wywrócona do góry nogami tylko dlatego, że Administracja poświęciła swoje 15h (nikt o to nie prosił) na coś względnie niepotrzebnego. Po co karać zawodnika za coś, co nie było zgłoszone? Strata czasu.

modlicha's picture

A ja popieram administrację. Do was przyszedłem niedawno po długiej przerwie, ale do tej pory przejechałem ponad 200 wyścigów na simracing.pl. Tam do tej pory używa się do rf1 specjalnego skryptu, który nazywamy "maszynką", który automatycznie sprawdza wyjazdy. Niejedna klasyfikacja niejednego wyścigu została przewrócona do góry nogami - mnóstwo gadani było i komentarzy - koniec końców był taki że wszyscy nauczyli się jeździć między liniami. Bo maszynka czuwała to każdy się pilnował - i to było uczciwe wobec każdego.

W lidze DTM/rf2 w której tam administruje równiez "ręcznie/wzrokowo" sprawdzamy wyjazdy z wyścigu i kwalifikacji - bo niestety nie ma innego wyścia.

Więc może tak panowie po prostu trzymać się tych linii, zamiast marudzić?

Dla mnie nie ulega wątpliwości, że na ścięciach się zyskuje, ale i na wyjazdach na wyjściach też. W sprzyjających warunkach to i 0,5 sekundy na jednym można zyskać. Ja sam mam sporo bo 18 i przyjmuje karę na klatę. Wiem, że może to wynikać z nieogarnięcia jeszcze moda, zmienianego FOV i widoku z kabiny i długiej maski BMW. Zamierzam się skupić na treningach na tym, że lepiej wyczuć skrajne punkty auta i trzymać się linii bo to jest uczciwe wobec każdego.  Każdy ma takie same warunki. Wyjeżdżanie i cięcie - to nie jest uczciwa walka. CO niektórzy sami zobaczą o ile spadnie tempo i flow jak zaczną się pilnować żeby trzymać się linii.

254

Kamil Karus's picture

Przecież juz po fun race było głośno o ścinkach, tam to ludzie jeździli totalnie jak chcieli, tutaj oficjalny race i 40 ścinek+... gdzie w race było tylko 35 okr

TAZ's picture

Mam pytanie czy w tych 21 moich scinkach sa moje specjalne 4 ostatnie scinki na ostatnim kolku co mialem wypadek czy nie?Dzieki

 

Makatak's picture

Modlicha zgadzam się z tobą, trzeba karać, ale kary w mojej opinii są za wysokie. Nie widziałem w prawdzie tych wyjazdów, ale byciem poza torem zasłużyć sobie na dq to jest ostro. W mojej opinii start z pit to jest już bardzo duża kara, jak chcecie mocniej to stop/go. Ewentualnie możecie zmienić regulamin i za wyjazdy dawać kary w postaci pozycji w obecnym wyścigu. DQ jest troche nie adekwatne do sytuacji, bo bez tych wyjazdów, większość by pewnie i tak pozycji nie straciła na torze. Nie wiem czy braliście pod uwagę to, jak duży był wyjazd, czy w ogóle coś dał i czy to miało wpływ na nadane przez was kary, bo powinno mieć. 10 wyjazdów jednego zawodnika może być jak 20 innego. Poza tym kary za kwal powinny być bardziej dotkliwe moim zdaniem, tam jest się najłatwiej pilnować.

 

Podsumowując, ja za to bym DQ nie dawał, jechali wyścig, walczyli, to niech jednak mają jakieś punkty, a jak chcecie dopiec na obecny wyścig dawajcie kary pozycji na obecny. To tylko moje zdanie, nikt się z tym zgadzać nie musi.

modlicha's picture

Makatak,  oczywiście masz rację, że wyjazd wyjazdowi nie równy. Ale nie jesteś w stanie tego zweryfikować ani policzyć w rozsądnym czasie. Dlatego lepiej to usystematyzować. 5 wyjazdów gratis. 5-20 x 3 sekundy do czasu wyścigu czyli od 18 sekund do 60 sekund.  Jednakże powyżej 20 wyjazdów na 70 minut wyścigu to już przegięcie, a 55 to już jakaś  abstrakcja. Uważam, że DQ musi zostać - zobaczysz jak to mobilizująco podziała. Ja wiem, że ja  jak ogarnę widok z beemki to będę miał mniej niż 5 na wyścig. Bo jak się pilnowałem to  miałem np. 6 wyjazdów na 2,5 godzinnym endurance gdzie limit był 9. Na prawdę się da. 

Ja też popieram te kary :-) myślałem że będę miał dużo więcej. 

Moim zdaniem kary sa jak najbardziej trafne i w całości je popieram.

Podrzuci ktoś link do wyników wyścigu po karach? Pozdrawiam.

Makatak's picture

"Kary które zostaną nadane zgodnie z taryfikatorem kar są traktowane jako ostrzeżenie, że nie będziemy tolerować tego typu jazdy."

Kary popieram, jak sam walnąłem 47 ścinek to to jest faktycznie przesada (ale w tym pamiętam 2 gdzie faktycznie cos zyskałem), ale to nie jest przewinienie, które powinno skutkować startem z pitu w nastepnym wyścigu, z dq mogę się zgodzić, ale nie widzę uzasadnienia startu z pitu