IRG EGT 15/16 - R9 - Sebring - Zapowiedz

Dziewiąty wyścig w sezonie IRG-EGT, to powrót do USA, a konkretnie na legendarny tor Sebring, położony na terenach dawnej bazy wojskowej zwanej "Hendrix Fields". Tor korzysta po części z dawnych pasów startowych na których ćwiczyli piloci amerykańskich bombowców.

Do dziś pozostawiono część starej nawierzchni z lat 50-tych XX wieku, którą tworzyły betonowe płyty lotniskowe, dzięki czemu na torze występuje sporo charakterystycznych nierówności,  dających się we znaki zwłaszcza podczas opadów deszczu. Sebring to jeden z najstarszych czynnych torów wyścigowych. 

Pierwszymi zawodami które rozegrano na tym torze w sylwestra 1950 r., były 6-godzinne zmagania kierowców wzorowane na słynnym wyścigi Le Mans. Do wyścigu zgłosiło się wtedy ponad 300 załóg z terenu całej Ameryki Północnej, a całe zawody wygrali Frits Koster i Ralph Deshon w samochodzie Crosley Hot Shot.  Zaledwie dwa lata później - 15 marca zorganizowano pierwszy 12-godzinny wyścig, który do dziś uznawany jest, zaraz obok 24-godzinnych klasyków w Le Mans i Daytonie, za jeden z najważniejszych wyścigów długodystansowych na świecie. Na Sebringu miała swój epizod również Formuła 1, kiedy to w 1959 r. rozegrano GP Stanów Zjednoczonych, jednak runda ta nie przypadła do gustu okolicznej gawiedzi i bolidów F1 więcej już na Sebringu nie oglądano.  Na przestrzeni lat tor był poddany zaledwie kilku modyfikacjom. Wprowadzane zmiany miały na celu umożliwienia jednoczesnego korzystania z toru jak i lotniska, i tak liczącą początkowo ponad 8 km pętlę skrócono do dokładnie 6,02 km, z czego ok. 1 100 m stanowią oryginalne betonowe płyty.

 

 

 Na nitkę toru składa się 17 zakrętów, z czego większość z nich to bardzo szybkie łuki bądź wolniejsze techniczne zakręty i kilka długich prostych. Większość zakrętów i charakterystycznych miejsc została nazwana nazwiskami kierowców lub nazwami zespołów, które rywalizowały na Sebring w pierwszych latach istnienia toru. Na torze jest mało zmian nawierzchni, lecz w niektórych miejscach możemy spotkać niewielkie nachylenia toru, co powoduje pewne problemy, podczas deszczowych warunków. Z resztą jazda po Sebring w każdych warunkach przysparza kierowcom sporo atrakcji, którzy na wyjątkowo szerokiej nitce toru, niejednokrotnie mają problemy z utrzymaniem idealnej linii przejazdu, szczególnie w ostatnim długim zakręcie Sunset Bend prowadzącym na długą prostą startu / mety.  A tak wygląda przejazd, po znakomicie odwzorowanym obiekcie na platformie rFactor2 autem klasy EGT  w wykonaniu Danonaka

 

 https://youtu.be/GXgNIwLvHk8

 

 

 

 

 

A w simracingowej serii IRG EGT, pomimo zwycięstwa W Lukasa na Zandvoort, w klasyfikacji generalnej dominuje z dużą przewagą MrKubool. Drużynowo, na czele wciąż utrzymuje się team Enemy Number One, ale pozostałe zespoły zaczynają powoli odrabiać straty do liderów. Klasyfikacja generalna, po weryfikacji komisji kar, wnikliwie analizującej przejazdy i telemetrię z każdego wyścigu, naturalnie może ulec zmianie, a wieść niesie, iż po ostatnim GP, komisja będzie wyjątkowo bacznie przyglądać się wyjazdom i incydentom na Sebringu.

Nie lada zadanie czeka więc naszych zawodników, którzy będą musieli nie tylko zmagać się trudami wyścigu w blisko 40-osobowym gridzie, ale również mieć na uwadze przestrzeganie track limit. Dodatkowo prognoza pogody jak zawsze może spłatać figla i w niedzielę nad tor znienacka, mogą nadciągnąć ciemne chmury zwiastujące deszcz.  

Z ciekawostek: w naszym live timingu została uruchomiona kolejna funkcja, pokazująca tym razem na żywo poziom paliwa. Z pewnością niektórych zawodników ta informacja nie ucieszy, ale kibice i inżynierowie będą mieli z pewnością nie lada gratkę.  LT: http://irg-world.com/live/?id=29

Ważna informacja dla startujących: Orange Zone podczas I-go okrążenia, wydłużone do końca 2-giego sektora !!!

Administracja prosi o zachowanie szczególnej ostrożności i przypomina że wyścig trwa 70 min. 

Administracja przypomina również o obowiązkowym wysłaniu telemetrii po zawodach. 

Te wszystkie rewelacje czekają na zawodników i kibiców  już w najbliższą niedzielę 7 lutego o 21:00, kiedy to rozegrana zostanie 9 runda najpopularniejszego sezonu IRG - EGT. Tradycyjnie już, profesjonalną relację na żywo z tego wydarzenia przeprowadzą na kanale MOTOGAMESTV, BigMac oraz Forlorn

Zawodnikom życzymy udanego wyścigu i pozytywnych emocji a kibicom dużo frajdy podczas oglądania naszej transmisji.

Silniki niech zaryczą pełnym ogniem, a łącza niech rozgrzeją się do czerwoności

 IRG World znowu wkracza do akcji!

 

   

Kategoria: