IRG EGT 15/16 - Podsumowanie

Kilka dni po ostatnim wyścigu serii EGT na platformie rFactor2 czas na podsumowanie 12 wyścigów sezonu numer 1 w lidze IRG (International Racing Group - http://irg-world.com).

Zaczniemy od statystyk:
- średnia kierowców biorących udział w wyścigu - 29,5
- średnia kierowców dojeżdżających do mety - 20,5
- sklasyfikowanych zostało - 63 kierowców
- najwięcej kierowców pojawiło się podczas GP Zandvoort - 37
- najmniej kierowców było podcza GP Suzuki - 22
- najczęściej wybieranym autem było Darshe_EGT
- najmniej popularnym autem było BayroE5.

Sezon rozpoczął się wyścigiem w Wielkiej Brytanii na torze Silverstone, gdzie dominowała Corvetta C7R 2015. Wyścig był emocjonujący do samego końca i było to wspaniałe uzupełnienie relacji prowadzonych przez BigMacaTV, Forlona oraz Pociska na kanale MotoGamesTV. Dzięki relacjom live przez wcześniej wymienionych komentatorów liga zyskała na rozgłosie w świecie simracingowym. Pierwszy sezon EGT przejdzie do historii, gdyż był wielką promocją ligi. Zasługa w tym ludzi odpowiedzialnych za prowadzenie ligi i wkładających serce we wszystko z czego mogli później korzystać kierowcy.

https://youtu.be/lSBqwPDISYQ?list=PLvKRulvmcpYdXfzAtWJKa2qrhqPhF5Mhh

Z każdym kolejnym wyścigiem na torze mogliśmy obserwować nowych kierowców jak również dominacje dwóch aut tj. Corvetta C7R 2015 i Darshe. Sędziowie byli surowi dla każdego kto przekraczał linie toru i nie przestrzegał rywalizacji fair play.

Po kilku wyścigach na plan pierwszy w rywalizacji o mistrzostwo EGT w IRG wysunął się kierowca o nicku MrKubool (Jakub Charkot). Z czasem do rywalizacji dołączył W Lukas (Wojciech Łukaszek) i to oni zdominowali cały sezon. W klasyfikacji zespołów główne role odegrały LukaTeam w składzie W Lukas oraz LukeR (Łukasz Kogut) i Enemy Number One reprezentowane przez MaxRage (Kamil Karuś) i Taza (Szymon Półtorak). Walka o mistrzostwo trwała do samego końca i przed ostatnim wyścigiem MrKubool przypieczętował sukces. Zaraz za nim W Lukas. O ostatnie miejsce na podium była walka do samego końca. Ostatecznie MaxRage zdobywa miejsce 3. Chłopak z niewielkim zapleczem sprzętowym (punkty zdobywał zestawem DFGT) pokazał innym, że można rywalizować z innymi posiadającymi znacznie lepsze podstawy sprzętowe do ścigania. Zespołowo LukaTeam wygrywa sezon przed Enemy Number One oraz Double Trouble.

Kierowcy biorący udział w sezonie często zbroili się sprzętowo aby zyskać dodatkową przewagę nad innymi. Mnóstwo propozycji zmian sprzętowych i wiele dyskusji na ten temat miało miejsce bardzo często. Wiodącymi postaciami w tym temacie byli Adam Karkuszewski oraz Patryk Grodzki. Chłopaki z racji posiadania pełnych zestawów do simracingu renomowanych firm oraz sporego doświadczenia chętnie udzielali rad innym zainteresowanym i pomagali w zakupie odpowiedniego zestawu do ścigania.

Sezon zakończył się na torze Suzuka w Japonii. Tam po raz drugi w sezonie spadł deszcz a ostatnie 10 minut wyścigu było zaskoczeniem dla wszystkich. Ci, którzy nie włączyli świateł otrzymali DQ co było zaskoczeniem nie tylko dla kierowców. Szybka reakcja sędziów podczas relacji live na kanale MotoGamesTV i zaliczono wyniki z ostatniego kółka poprzedzającego tą niespotykaną sytuację.

Wielu nowych simracer-ów ten sezon potraktowało zapoznawczo i zapowiadają solidniejsze wyniki w kolejnym. Tor i inni kierowcy zweryfikują cele. Wiadomo też, że z udziału w kolejnym sezonie zrezygnował mistrz obecnego i wicemistrz, który poświęci czas na obronę tytułu w F1. Zatem kolejny sezon będzie posiadał nowych faworytów, którzy wyłonią się w treningach przed startem sezonu numer 2.

Sezon 1 EGT cieszył się taką popularnością, że wszyscy obecni zainteresowani zastanawiają się co przyniesie kolejny. Administracja już od pewnego czasu pracuje nad sezonem nr 2 na modzie...

 

 

  

 

 

  

... który niebawem zostanie ogłoszony wraz z całym kalendarzem i nowymi zasadami. Szczypta informacji z tego co przed fanami aut GT jest taka, że nie będzie monotonii, czyli identycznego sezonu. Pewne sprawy ulegną zmianie, ale jak pokazał poprzedni sezon, administracja IRG wie co robi. Oficjalnie możemy potwierdzić, że nowy mod jest już na ukończeniu i zostanie opublikowany za kilka dni i ruszą zapisy do kolejnego pasjonującego sezonu!

Z nieoficjalnych przecieków udało się dowiedzieć, że top 10 poprzedniego sezonu już prawie całe w podziemiach poukładało teamy, i teraz tylko czeka na zapisy ;)

Dziękujemy wszystkim kierowcom za udział w wyścigach, Administracji za świetną organizacje, MotoGamesTV za współpracę oraz komentatorom za wspaniałe relacje i reklamę ligi IRG i partnerów.

 

Tekst: LukeR

Kategoria: 

Comments

smigiel's picture

wow, extra

 

G Bulat's picture

Super!

Kamil Karus's picture

Nieźle

Marek Cieslak's picture

Dobry tekst. Szkoda że nie wspomniales że pod koniec sezonu Adakar i Byru doganiali powoli pod względem tempa Kubola i Lukasa. Fajnie wyszło i pisz więcej tekstów, bo masz talenta.

cisu's picture

Super tekst, brać na redaktora :D

Adam Karkuszewski's picture

Dziękuję Marku za pamięć ;-)

Teamy już poukładane ? Kurna a jakoś do zawodnika P4 sezonu nikt nie dzwoni z kontraktami :-(

Adam Karkuszewski's picture

SERIO .... SZUKAM TEAM-MATE'a ! :-D

Marek Cieslak's picture

Spokojnie jeszcze moda niema :)

pocisk's picture

Bardzo fajne podsumowanie i statystyki - good job LukeR.

gTc's picture

nice :)