Zapowiedź GP Meksyku

"Hermanos" Rodriguez to obiekt, który nazwany został aby uczcić pamięć dwóch braci.

Ricardo Rodríguez zginął na tym torze w 1962 roku podczas niezaliczanego do punktacji Mistrzostw Świata inauguracyjnego wyścigu, oraz jego brata Pedro, który też zginał za kierownicą w 1971 roku na torze Norisring.

Poniżej zdjęcie obu braci, dla których zapach benzyny i ryk silników był istotą ich życia.

Warto poczytać ich historię oraz wielu innych, którzy ponieśli tragiczną śmierć na torach całego świata. Walcząc o punkty , pozycję na torze i w klasyfikacjach nie zapominajmy o tym, że dla nas jest to zabawa i rodzaj "pasji" i w najgorszym przypadku łapiemy CL-a lub po kolizji naciskamy klawisz ESC. Bez ostatecznych konsekwencji.

Po tym trochę patetycznym wstępie zapraszamy na bardzo ciekawy tor.

Pierwszy sektor to proste: pierwsza dłuższa prosta z pierwszą strefą DRS , która przedzielona szykaną stworzoną z zakrętów 1-2-3 przechodzi w drugą na której mamy też drugą strefę DRS. Na tej pierwszej prostej trzeba podczas startu bardzo uważać, bo rozpędzamy sie tam do prawie 320 km/h. Sektor drugi to 8 z w sumie 17 zakrętów ,  zaczynający się wolnymi zakretami 4,5 i 6 by przejść w serię 5-ciu szybkich łuków na których precyzja i odwaga muszą pozostać w równowadze jeżeli kierowca nie chce stracić części swego bolidu. Na końcu mamy znów serię aż 6-ciu zakrętów o różnym stopniu trudności.

16 -te w sezonie Grand Prix zbliża nas do ostatecznych rozstrzygnięć w klasyfikacjach. Do podziału pozostało maksymalnie 150 pkt. i każdy kto ma jakiś cel będzie musiał pamiętać o nim na każdym wyścigu i każdym jego zakręcie.

Zwracamy uwagę na późniejszą niż zwykle porę rozgrywania GP !!!

Start kwalifikacji rozpocznie się o godz 22:10

Wyscig w liczbach:

Długość pętli: 4305 m
Dystans wyścigu: FL + 47 okrążeń
Liczba zakrętów: 17
Mieszanki dedykowane: super soft / soft / medium  

Kategoria: