Zapowiedz GP Wegier - IRG Formula 2020

Zapowiedź GP Węgier - IRG Formula 2020

Najszybsza simracingowa seria IRG-World tym razem dla odmiany przenosi się do słonecznych o tej porze roku Węgier, na położony najbliżej polskich granic tor Hungaroring. Ten techniczny obiekt, powstał jeszcze w czasach głębokiej komuny w latach 80-tych XX wieku m.in. za sprawą Węgra Thomasa Rahonyi, który to współpracował przy organizacji GP Brazylii z niejakim Berniem Ecclestonem i namówił go na organizację wyścigu F1 za „żelazną kurtyną”. Bernie długo się nie zastanawiając dopiął umowy z węgierskimi władzami i już 9 miesięcy później, 10 sierpnia 1986 roku rozegrano pierwsze GP Węgier Formuły 1 na Hungaroringu, którego projektantem był Istvan Papp. Pomimo iż ceny biletów jak na owe czasy były astronomiczne - najtańsze wejściówki kosztowały równowartość kilkumiesięcznej średniej pensji mieszkańca Madziar, to inaugurującą rundę i wygraną Nelsona Piqueta oglądało aż 200 000 kibiców, co było niekwestionowanym rekordem popularności aż do GP Australii w 1995 r. w Adelaidzie. Hungaroring położony jest na okalających stolicę Węgier Budapesztu, licznych pagórkach dzięki czemu prawie 80% nitki toru widoczne dla kibiców z trybun (w tym powstałej w 2009 r. specjalnej trybunie „Kubica Grandstand”).

Hungaroring składa się z 14 zakrętów (po równo: 7 w lewo i 7 w prawo) a wąska techniczna nitka toru wije się nieprzerwanie przez 4381 m z zakrętu w zakręt i teoretycznie tylko krótka prosta S/M ze strefą DRS stwarza jakąkolwiek możliwość manewru wyprzedzania. „Wyścigowa procesja” - tak oficjalnie mówi się o tym obiekcie, ale paradoksalnie to właśnie tutaj już nie raz oglądaliśmy najbardziej zacięte pojedynki pomiędzy kierowcami.

Kluczowy zakręt na torze – T14, ostatni prawy długi zakręt otwierający drogę na prostą startu-mety. Bardzo ważna jest odpowiednia linia przejazdu i dobra trakcja na wyjściu tak aby móc jak najwcześniej skorzystać z pełnej mocy jednostki napędowej. Spora część „niecierpliwych” zawodników spinuje bądź ląduje w bandzie (szczególnie niebezpiecznie robi się tutaj po deszczu).    

Niemniej równie istotnymi zakrętami na torze są:

- T2 – długi nawrót w lewo (po drugiej strefie DRS), gdzie najczęściej głównie po starcie dochodzi do „przepychanek” pomiędzy kierowcami, na mokrym asfalcie zakręt jest mocno podsterowny (szczególnie poza suchą nitką toru).

- T4 – szybki lewy zakręt zaczynający drugi sektor. Zbyt odważne wejście powoduje szeroki wyjazd na tarkę na której łatwo obrócić bolid i wylądować w bandzie. Na dojeździe właśnie do tego zakrętu w 2009 r. w kwalifikacjach, brazylijczyk Felipe Massa został uderzony w kask 0,8 kg. sprężyną z bolidu Brawn GP jego rodaka Rubensa Barrichello i zamroczony wbił się z impetem w bandę z opon.

- T11 – prawy szybki zakręt kończący drugi sektor, przejeżdżany z dużą prędkością na 5/6 biegu. Podobnie jak w w/w zakręcie nr 4, wielu zawodników wyjeżdża w tym miejscu dość szeroko na tarkę, która jest bardzo zdradziecka (szczególnie przy mokrych warunkach).

Jak widać, podróżując po Hungaroringu, kierowcy nie mogą narzekać na nudę – spora liczba szybkich, technicznych zakrętów przypomina jazdę kolejką górską co w dużej mierze podoba się większości zawodników, którzy żeby wyprzedzić swojego oponenta w krętych sekcjach, muszą wykazać się nie lada fantazją i umiejętnościami.  Walka o pozycję jak i walka o przetrwanie z samym sobą, to będą murowane atrakcje w tym wyścigu!

Emocji nie brakowało również podczas ostatniej rundy naszego simracingowego sezonu IRG Formula 2020 na brytyjskim torze Silverstone, gdzie pogoda dopisała a zawodnicy stoczyli wiele pasjonujących pojedynków tworząc udane widowisko, którego powtórkę można zobaczyć pod tym linkiem: https://youtu.be/vdw9bQK3RTY?t=2126

Kto znajdzie odpowiednią recepturę na ten wyjątkowy tor i komu dopisze nutka szczęścia, ten w niedzielny wieczór będzie mógł świętować dobry rezultat.

W klasyfikacji generalnej na prowadzeniu z bezpieczną przewagą wciąż utrzymuje się Daniel Stepkowski (mistrz ubiegłorocznego sezonu) – 253 pkt.; na drugim miejscu niezmiennie Sebastian Kosmala (wicemistrz sezonu  2019) – 179 pkt; na najniższy stopień podium wskoczył Michał Nizio  – 165 pkt., wyprzedzając o zaledwie 2 oczka Pawła Mrówkę – 163 pkt.
Zespołowo bez zmian: prowadzi Infinity Racing Team - 396 pkt., przed DS Speed SimRacing Team - 342 pkt. oraz Rapid Racing - 302 pkt.

Pełna klasyfikacja dostępna na stronie: https://irg-world.pl/standings/33

Uczestnicy simracingowej serii IRG Formula 2020, powoli przygotowują się już do niedzielnych zawodów, zarówno podczas ‘wolnych treningów’ jak i krótkich sprawdzających ‘mini-wyścigów’.
Szczegółowe statystyki można strawdzić tutaj:
- klasyfikacja hot lapów: https://irg-world.pl/hots/33
- klasyfikacja stintów (10 okr.): https://irg-world.pl/stints/33

Na Węgrzech bezbłędnie przejechanie całego dystansu wyścigu z pewnością będzie wymagało znalezienia dobrych ustawień auta oraz sporej koncentracji ze strony kierowców. Kto najlepiej poradzi sobie z tym zadaniem, przekonamy się już w najbliższą niedzielę. Zapowiada nam się kolejne ciekawe widowisko - wszystkim uczestnikom naszej serii życzymy aby opony wystarczyły jak najdłużej a kibiców już teraz zapraszamy na relację na żywo na kanale MotogamesTv o godz. 21:00: https://www.youtube.com/user/MotoGamesTV.

Partnerami medialnymi imprezy są: MotoHighPL, SpeedZonePL, MotogamesTv, Pol Express, Bolidomania.

Zachęcamy wszystkich do odwiedzania naszych społecznościówek, np. FB gdzie zawsze możecie podzielić się komentarzem i zostawić lajka, co nie zajmie Wam dużo czasu, a dla nas będzie wyrazem Waszego wsparcia dla naszej działalności :)

GP w liczbach:
Tor: Hungaroring
Długość pętli: 4381 m
Dystans wyścigu: FL + 70 okrążeń
Liczba zakrętów: 14 (7 w prawo, 7 w lewo)
Szerokość toru: 10 – 15 m
Liczba dohamowań: 11 (5 mocniejszych)
Najdłuższa prosta: 788 m
Dystans z PP do T1: 610 m
Najkrótszy zakręt: 20 m
Najdłuższy zakręt: 400 m
Różnica poziomów: 34,7 m (T3 - 204,2 mnpm – 238,9 mnpm – S/M)
Maksymalna prędkość: ~320 km/h (dohamowanie do T1)
Średnia prędkość: ~230 km/h
Kluczowy zakręt: T14
Największe przeciążenie: ~4.2 G (T4)
Pełny gaz: ~57% okrążenia

Mieszanki dedykowane: miękka/ średnia / twarda
Zużycie opon: wysokie (duża degradacja termiczna)
Zużycie hamulców: wysokie
Poziom chłodzenia: wysoki
Poziom docisku: wysoki
Zużycie paliwa: ~1,57 kg/okr.
Wpływ obciążenia paliwem: ~0,27 s/10 kg|
Przewidywana liczba pit-stopów:  1 / 2
Długość pit-lane: 375 m
Przejazd prze pit-lane: 21,3 s
Ilość zmian biegów: ~54/okr.

Plan weekendu / Race Weekend:
20:00 Practice session
21:00 Qualify 1 (15 minutes)
21:15 Qualify 2 (10 minutes)
21:30 Warmup (5-10 minutes)
21:35 (21:40) Official race
23:00 Weekend finish
UTC+1 time of the schedule
Pre race limit: 50 laps on server

Serwery:
IRG_Formula#1 (24/7)
IRG_Formula#2 (24/7)
Jak dołączyć do ligi: http://irg-world.com/for-new-ones

 

Kategoria: