Zapowiedz GP Włoch - IRG Formula 2020

Z lekkim poślizgiem (wynikającym z naprzemiennego kalendarza naszych wirtualnych serii wyścigowych) IRG Formula 2020 udaje się do magicznej włoskiej krainy pizzy i wyścigów gdzie w okolicach Mediolanu na terenie zielonego parku znajduje się legendarny tor Monza. "La pista magica" – Włoska świątynia prędkości wybudowana została w 1922 roku nieopodal Mediolanu, pierwotnie liczyła ok. 10 km i miał także część owalną, którą wycofano z użytku w latach 60-tych XX wieku. Aktualnie nitka toru Autodromo Nazionale di Monza  składa się z 11 zakrętów i mierzy dokładnie 5793 m długości.

Okrążenie toru zaczynamy wyjściem z długiego zakrętu / nawrotu Curva Parabolica, po czym wjeżdżamy na prostą startu - mety by na końcu uzyskać maksymalną prędkość ponad 350 km/h. Ogromne przeciążenia przy dohamowaniu przed pierwszą szykaną Variante del Rettifilio mogą sprawić problemy niejednemu kierowcy. Na ciasnym wyjściu wciskamy szybko gaz i po szybkim łuku Curva Biassono lub też Curva Grande mkniemy do szykany Variante della Roggia. Redukcja, szybka zmiana kursu i jesteśmy już w drugim sektorze, gdzie czekają na nas dwa prawe "wolne" zakręty Lesmo. Trudności może sprawić drugi zakręt Lesmo 2 z nierównością przy wierzchołku. Kolejny raz rozpędzam się na długiej prostej z szybkim łukiem Curva del Serraglio, aktywujemy system DRS  i dojeżdżamy do trzeciego sektora z sławną szybką kombinacją zakrętów lewo-prawo-lewo znaną jako Variante Ascari. Po kolejnej prostej znów wpadamy w Parabolice i zaczynamy walkę o czas na kolejnym okrążeniu.

W sumie przez prawie 80 % długości okrążenia toru jedziemy z całkowicie otwartą przepustnicą.  Podzespoły bolidów dostaną mocno w kość: zawieszenie co raz podskakuje na wysokich tarkach szykan a silnik i hamulce potrafią paść na ostatniej prostej wyścigu. Niskie skrzydła konieczne dla uzyskania wysokich prędkości mogą okazać się problemem w szykanach i na dohamowaniach - nie łatwo więc będzie znaleźć idealny kompromis.

Kluczowy zakręt – T11 Parabolica:
Auta dojeżdżają do prawego łuku z prędkościami przekraczającymi 320 km/h a zawodnicy starają się wstrzelić w zakręt na raz, tak aby jak najwcześniej znowu otworzyć gaz wyjeżdżając na najdłuższą prostą startu – mety. 

Emocji nie brakowało również podczas ostatniej rundy naszego simracingowego sezonu IRG Formula 2020 na belgijskim torze Spa, gdzie zmienna pogoda zgotowała naszym widzom jak i kierowcom nie lada widowisko, którego powtórkę można zobaczyć pod tym linkiem: https://youtu.be/qiJj3sIx8y4?t=2446

W klasyfikacji generalnej na prowadzeniu umacnia się Daniel Stepkowski (mistrz ubiegłorocznego sezonu) – 323 pkt.; na drugie miejsce awansuje Michał Nizio – 210 pkt. pod nieobecność Sebastiana Kosmali (wicemistrza sezonu  2019) który spada na trzecią pozycję z dorobkiem 207 pkt;

Zespołowo bez zmian: prowadzi Infinity Racing Team - 488 pkt., przed DS Speed SimRacing Team - 410 pkt. oraz Rapid Racing - 347 pkt.

Pełna klasyfikacja dostępna na stronie: https://irg-world.pl/standings/33

Po krótkiej retrospekcji ostatniego wyścigu, z zielonych Ardenów znowu przenosimy się w okolice Mediolanu by z lekkim przesunięciem rozegrać wyścig o GP Włoch. Nie wiemy jak dla Was, ale dla nas sezon bez popularnej Monzy byłby po prostu niekompletny. Tor wyjątkowy, uwielbiany zarówno przez kierowców jak i kibiców (rdzenni włoscy Tifosi czasami potrafią nieźle zaleźć za skórę rywalom, jeśli wyścig układa się nie po ich myśli). Mamy nadzieję, że wszyscy nasi zawodnicy zdążą przygotować kompromisowy pakiet na Monze i życząc szczęścia w niedzielnych zawodach, jeszcze raz zachęcamy do wzmożonych treningów na ligowych serwerach (ponoć pogoda w ten weekend ponownie może nieźle zaskoczyć, zatem warto sprawdzić pakiet również na mokrą nawierzchnię).

Aktualną listę najszybszych okrążeni można sprawdzić tutaj: https://irg-world.pl/hots/33
Klasyfikacja najlepszych stintów (10 okr.): https://irg-world.pl/stints/33

La Pista Magica, to nie są pusty slogan, to wciąż żywa legenda magicznej Monzy, która teraz czeka na bohaterów naszej ligi.

Kto najlepiej poradzi sobie z tym zadaniem, przekonamy się już w najbliższą niedzielę. Już teraz zapraszamy wszystkich sympatyków simracingu (i nie tylko) na relację na żywo na kanale MotogamesTv o godz. 21:00: https://www.youtube.com/user/MotoGamesTV.

Partnerami medialnymi imprezy są: MotoHighPL, SpeedZonePL, MotogamesTv, Pol Express, Bolidomania.

Zachęcamy wszystkich do odwiedzania naszych społecznościówek, np. FB gdzie zawsze możecie podzielić się komentarzem i zostawić lajka, co nie zajmie Wam dużo czasu, a dla nas będzie wyrazem Waszego wsparcia dla naszej działalności :)

 

GP w liczbach:

Tor: Autodromo Nazionale di Monza 
Długość pętli: 5793 m
Dystans wyścigu: FL + 53 okrążenia 
Liczba zakrętów: 11 (4 w lewo, 7 w prawo)
Liczba dohamowań: 6 (3 mocne) 
Dystans z PP do T1: 380 m
Najdłuższa prosta: 1,120 km
Różnica poziomów: 12,80 m
Długość alei serwisowej: 419 m
Przejazd prze pit-lane: ok. 19 s
Prędkość maksymalna: ok. 355 km/h
Średnia prędkość: ok. 255 km/h
Pełny gaz: ok. 77% okrążenia
Kluczowy zakręt: T11 (Parabolica)
Największe przeciążenie: 3,8 G
Siła docisku: niska
Przyczepność: wzdłużna
Zużycie opon: średnie
Zużycie hamulców: wysokie
Zużycie silnika: wysokie
Zużycie paliwa: ok. 2,08 kg/okr (śr. w sezonie 1,86 kg/okr)
Wpływ obciążenia paliwem: ok. 0,27 s/10 kg (śr. w sezonie 0,28 s/10 kg)
Poziom chłodzenia: niski
Przewidywana liczba pit-stopów:  1 / 2
Zmiany biegów: śr. 48/okr

Plan weekendu / Race Weekend:
20:00 Practice session
21:00 Qualify 1 (15 minutes)
21:15 Qualify 2 (10 minutes)
21:30 Warmup (5-10 minutes)
21:35 (21:40) Official race
23:00 Weekend finish
UTC+1 time of the schedule

Pre race limit: 50 laps on server

Serwery:
IRG_Formula#1 (24/7)
IRG_Formula#2 (24/7)

Jak dołączyć do ligi: http://irg-world.com/for-new-ones

Kategoria: