Zapowiedz GP Rosji - IRG Formula 2020

Kolorowy Cyrk F1 tym razem zawita nad basen Morza Czarnego w okolice rosyjskiego kurortu turystycznego w Sochi, gdzie na terenie dawnej wioski olimpijskiej znajduje się różnorodny niczym Pieriestrojka i płaski  jak naleśnik tor Sochi Autodrom.

W historii wyścigów Rosja miała tylko kilka swoich epizodów. Pierwsze oficjalne wyścigi miały miejsce jeszcze za czasów carskiej Rosji w 1913/1914 roku i zostały one rozegrane na torze w Petersburgu. Kolejnych nie rozegrano z powodów wojen i izolacji państw "zza żelaznej kurtyny". Wichry historii niejednokrotnie jeszcze przeszkodziły w budowie torów, w kilku lokalizacjach wokół Moskwy i innych miast. Jeden z tych obiektów (w mieście Fedjukino) zaprojektowany przez Hermanna Tilke został nawet ukończony w 2008 roku. Najszybsza seria wyścigów torowych nie zawitała jednak i tam. Niejako na pociechę rozegrano tam w 2012 r. wyścigi serii Renault 3,5. Były to pierwsze akredytowane przez FIA zawody rozegrane w Rosji.

Po tym jak w sezonie 2010 do Formuły 1 trafił Witalij Aleksandrowicz Pietrow* (ros. Виталий Александрович Петров) zwany „Rakietą z Wyborga”, nieustępliwy w swoich działaniach Bernie Ecclestone, ponownie ruszył na wschód. Niejako przy okazji budowy obiektów olimpijskich, w Sochi powstał plan budowy ulicznego toru w miasteczku olimpijskim. W ten oto sposób, po ponad całym wieku niebytu, Rosja ponownie wróciła do kalendarza wyścigów w najwyższej klasie motosportowej i trwa w nim nieprzerwanie od 2014 r.

formula1.com

*Rosyjski zawodnik doczekał się własnej trybuny na torze w Sochi przy zakręcie nr 2 - Vitaly Petrov Grandstand. Pozostałe trybuny również noszą nazwy pozostałych rosyjskich kierowców F1: Sergey Sirotkin T1 Grandstand, Daniil Kvyat T3 Grandstand, T4 Grandstand (bez nazwy - w oczekiwaniu na awans młodego Roberta Mikhailovicha Shwartzmana do F1 ;)

Sochi Autodrom liczy 5 848 m długości i składa się 18 zakrętów. Rosyjski uliczny obiekt jest mieszaniną wielu wolnych i średnio szybkich łuków, krótkich prostych i 90-cio stopniowych zakrętów gdzie trzeba idealnie odnaleźć właściwą nitkę przejazdu aby osiągnąć jak najlepszy czas okrążenia. Nie pomaga 

w tym bliskość okalających tor band - tak charakterystycznych dla ulicznych obiektów jak i występujących miejscami nierówności nawierzchni (w końcu jesteśmy w Rosji). Na torze mamy dwie strefy DRS: pierwsza zaczyna się po łagodnym prawym łuku T1, druga zaś zaraz za prawym zakrętem nr 10 i kończy się szybkim łukiem na dohamowaniu do 13-stki. Zbyt późne zamknięcie tylnego skrzydła może skutkować w tym miejscu efektowną kraksą na bandzie. Najbardziej charakterystycznym miejscem na torze jest zakręt nr 3 wijący się wokół "Placu Medalowego". Po wyjściu z zakrętu nr 2 wciskając gaz w podłogę rozpędzamy się jadąc cały czas w lewo, po zdawać by się mogło niekończącym owalu wokół łopoczących na masztach kolorowych flag demokratycznych państw świata. [Zakręt nr 3 liczy 750 m długości, a zawodnicy przez 5 sekund poddawani są stałemu przeciążeniu rzędu 3G]. Sekcja ta po trochu przypomina znany z Istanbul Park zakręt nr 8. Najwięcej problemów kierowcom na torze może przysporzyć jednak znajdująca się w III sektorze techniczna sekcja zakrętów. Wysokie tarki występujące na całym torze, szczególnie tutaj mogą dać o sobie znać. Ostatnie dwa prawe zakręty do złudzenia przypominają finałową sekcję z toru Yas Marina Circuit (widocznie rosyjscy włodarze nie chcieli być gorsi od swoich blisko wschodnich znajomych).

Nawierzchnia i układ toru nie niszczy zbytnio opon, jednak wybór mieszanki ma relatywny wpływ na tempo wyścigowe, jednak w odróżnieniu do toru Marina Bay, tutaj stosunkowo łatwiej o udany manewr wyprzedzania. Kluczowym w tej kwestii będzie dohamowanie do zakrętu nr 2, gdzie rozpędzone auta na odcinku zaledwie 100 m redukują prędkość o ponad 200 km/h.

Już niebawem na wirtualnym torze w Sochi będą rywalizować również zawodnicy naszej simracingowej serii IRG Formula 2020. Po emocjonującym wyścigu na włoskim torze Monza, w klasyfikacji generalnej na prowadzeniu umacnia się Daniel Stepkowski (mistrz ubiegłorocznego sezonu) – 358 pkt.; na drugim miejscu Michał Nizio – 238 pkt. a nieobecny Sebastian Kosmala (wicemistrza sezonu  2019) wciąż okupuje trzecią pozycję z niezmiennym dorobkiem 207 pkt (zaledwie 4 pkt przed swoim kolegą z zespołu Pawłem Mrówką).

Zespołowo: na prowadzeniu Infinity Racing Team - 542 pkt., przed DS Speed SimRacing Team - 410 pkt. oraz Rapid Racing - 375 pkt.
Pełna klasyfikacja dostępna na stronie: https://irg-world.pl/standings/33

Zapowiada nam się naprawdę ciekawe ściganie, mamy nadzieję, że wszyscy nasi zawodnicy zdążą odpowiednio przygotować się na ten techniczny obiekt i życząc szczęścia w niedzielnych zawodach, jeszcze raz zachęcamy do wzmożonych treningów na ligowych serwerach (ponoć pogoda w ten weekend może zaskoczyć, warto zatem sprawdzić również ustawienia również na mokrą nawierzchnię).

Aktualną listę najszybszych okrążeni można sprawdzić tutaj: https://irg-world.pl/hots/33
Klasyfikacja najlepszych stintów (10 okr.): https://irg-world.pl/stints/33

Wyścigi na torze w Sochi są niczym rosyjska ruletka w czasach pandemii - nikt nie może czuć się bezpieczny do samej mety. Komu dopisze najwięcej szczęścia w tej nieprzewidywalnej grze, przekonamy się już w najbliższą niedzielę podczas transmisji na żywo na kanale MotogamesTv o godz. 21:00, na którą zapraszay już dzisiaj: https://www.youtube.com/user/MotoGamesTV.

Partnerami medialnymi imprezy są: MotoHighPLSpeedZonePLMotogamesTvPol Express, Bolidomania.

Zachęcamy wszystkich do odwiedzania naszych społecznościówek, np. FB gdzie zawsze możecie podzielić się komentarzem i zostawić lajka, co nie zajmie Wam dużo czasu, a dla nas będzie wyrazem Waszego wsparcia dla naszej działalności :)

 

GP w liczbach:
Tor: Sochi Autodrom
Długość pętli: 5848 m
Dystans wyścigu: FL + 53 okrążenia
Liczba zakrętów: 18 (6 w lewo, 12 w prawo)
Liczba dohamowań: 10 (2 mocne)
Strefy DRS: 2
Najdłuższa prosta: 1,073 km (0,667 mi)
Najdłuższy zakręt: T3 - 750 m
Różnica poziomów: 1,90 m (6,234 ft) (od 21,4 do 23,3 mnpm)
Szerokość toru: 13 – 15 m
Długość alei serwisowej: 416 m (śr. w sezonie 367 m)
Czas spędzony w pit-lane: ok. 29 s
Prędkość maksymalna: ok. 345 km/h
Średnia prędkość: ok. 220 km/h
Pełny gaz: ok. 66% okrążenia
Kluczowy zakręt: T2
Największe przeciążenie: 3,6 G
Poziom docisku: średnio-wysoki
Zużycie opon: średnie
Zużycie hamulców: średnie
Zużycie silnika: niskie
Zużycie paliwa: ok. 2,07 kg/okr (śr. w sezonie 1,86 kg/okr)
Wpływ obciążenia paliwem: ok. 0,31 s/10 kg (śr. w sezonie 0,28 s/10 kg)
Poziom chłodzenia: niski
Przewidywana liczba pit-stopów:  1 / 2
Zmiany biegów: śr. 70/okr
Liczba wyprzedzeń: 31 (2018 r.)
Prawdopodobieństwo VSC: 60%
 

Rekordy Toru:
F1:
Najszybsze okrążenie kwalifikacji: 1:31.387 - Valtteri Bottas (Q3, 2018), śr. prędkość -  230.369 km/h
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:35.761 - Lewis Hamilton (2019), śr. prędkość - 219.847 km/h
Rekord prędkości: 343.1 km/h - Kimi Raikkonen (2015)

F2:
Najszybsze okrążenie kwalifikacji: 1:46.476 - Nyck de Vries (Q, 2018)
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:50.501 - George Russell (2018)

F3:
Najszybsze okrążenie kwalifikacji: 1:52.583 - Robert Shwartzman (Q, 2019)
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:55.513 - Jake Hughes (2019)
 

Plan weekendu / Race Weekend:
20:00 Practice session
21:00 Qualify 1 (15 minutes)
21:15 Qualify 2 (10 minutes)
21:30 Warmup (5-10 minutes)
21:35 (21:40) Official race
23:00 Weekend finish
UTC+1 time of the schedule

Pre race limit: 50 laps on server
Serwery:
IRG_Formula#1 (24/7)
IRG_Formula#2 (24/7)
Hasło: rus27

Jak dołączyć do ligi: http://irg-world.com/for-new-ones

Kategoria: