Zapowiedz GP Hiszpanii - IRG Formula 2020

W najbliższą niedzielę 10 maja o godzinie 21:00 wystartuje IV już runda simracingowego sezonu IRG Formula 2020. Najszybsza wyścigowa seria ligi IRG-World wkracza w europejską fazę rozgrywek. Będzie co prawda szybki skok w bok na tor w Kanadzie, ale aż do końca września to europejskie obiekty będą główną areną walk o tytuł mistrza serii IRG. Zmagania na "Starym Kontynencie" rozpoczną się od dobrze znanego wszystkim miłośnikom motosportu, położonego pod Barceloną toru - Circuit de Barcelona-Catalunya. Co roku Formuła 1 gości na hiszpańskim obiekcie podczas przedsezonowych testów.

Nitka toru Circuit de Barcelona-Catalunya mierzy dokładnie 4655 m długości i składa się z 16 zakrętów. Najdogodniejszymi miejscami do wyprzedania są dwie długie proste: ponad kilometrowa prosta S/M oraz prosta za „dziewiątką” (szybkim prawym zakrętem w S2) – w obu przypadkach liczy się dobra prędkość na wyjściu na prostą oraz przede wszystkim moc silnika by w strefie DRS móc skutecznie zaatakować rywala lub też obronić własną pozycję. 

Niemniej jednak, tor pod Barceloną jest postrzegany jako jeden z bardziej technicznych obiektów, gdzie wyrafinowana aerodynamika zazwyczaj bierze górę nad brutalną mocą, a wytężone prace inzynierów nad idealnym balansem auta zazwyczaj trwają do ostatniego dzwonka. Charakterystyczny układ pętli nie stwarza zbyt wielu okazji do efektownych manewrów wyprzedzania, wymuszając bardziej defensywny styl jazdy, jednakże można spodziewać się zróżnicowanego podejście do strategii wyścigowych, w zależności od umiejętności i upodobań zawodników. Niedostatek prostych nie oznacza, że z góry skazani jesteśmy na nudny wyścig - z pewnością możemy oczekiwać na zaciętą rywalizację w pozostałych partiach toru oraz na innych istotnych płaszczyznach wyścigowego rzemiosła  (jak dobór opon, czy strategia pit-stopów).

Circuit de Catalunya daje możliwość wykazania się zawodników i ich talentów: od umiejętności szybkiej jazdy na zużywających się oponach, po zdolności do analitycznego myślenia i przeglądu aktualnej sytuacji na torze. Nie bez kozery utarło się powiedzenie, że ten kto potrafi wygrać w Hiszpanii startując ze środka stawki, potrafi wygrać również cały sezon.

Warto poćwiczyc dłuższe przejazdy, ponieważ konfiguracja zakrętów i szorstka nawierzchnia toru dają mocno w kość oponom: szczególnie lewa przednia guma wystawiona jest na spore przeciążenia. Dobry balans pomiędzy prędkością na prostych i utrzymaniem bolidu w ryzach na szybkich zakrętach to klucz do sukcesu. Trudno będzie znaleźć ten kompromis na krótkich przejazdach polując na tzw. "hot-lapa".

 

A tak prezentuje się okrażenie toru pod Barceloną w wykonaniu jednego z naszych czołowych zawodników "Dadika":

https://youtu.be/fM678pzbsJU

 

Uczestnicy simracingowej serii IRG Formula 2020, powoli przygotowują się już do niedzielnych zawodów, zarówno podczas ‘wolnych treningów’ jak i krótkich sprawdzających ‘mini-wyścigów’.

Szczegółowe statystyki można strawdzić tutaj:

- klasyfikacja hot lapów: https://irg-world.pl/hots/33

- klasyfikacja stintów (10 okr.): https://irg-world.pl/stints/33

Tempo podczas wyścigu jak zawsze będzie wysokie a strategia opon może mieć spory wpływ na końcowe wyniki - kto umiejętnie będzie zarządzać tym elementem może uzyskać dobry wynik na mecie. Dodatkową atrakcją z pewnością będzie dynamicznie zmieniająca się pogoda: synoptycy nie wykluczają możliwości wystąpienia opadów deszczu, tak więc zapowiadają się wyjątkowe emocje! 

"No siempre las cosas salen como se quiere" (nie zawsze, wszystko idzie po naszej myśli) - tym hiszpańskim aforyzmem, najkrócej można podsumować poprzednią rundę rozgrywek #IRGformula na chińskim torze Shanghai International Circuit z którego pełną relację można zobaczyć tutaj:

https://youtu.be/AOcZiNE12Vs?list=PLvKRulvmcpYdVzyKbH-PzWeYH5PVWsdmS&t=2217

Po trzech rundach sezonu sytuacja w klasyfikacji generalnej wygląda bardzo ciekawie: na prowadzenie wysunął się Daniel Stepkowski (mistrz ubiegłorocznego sezonu) z dorobkiem 98 pkt., goni go Sebastian Kosmala (wicemistrz sezonu  2019) – 91 pkt. Na trzeciej pozycji umocnił się  Michał Nizio - 61 pkt.Zespołowo niezmiennie prowadzi Infinity Racing Team - 147 pkt., przed DS Speed SimRacing Team - 115 pkt. oraz Rapid Racing - 108 pkt.

Pełna klasyfikacja generalna dostępna na stronie: https://irg-world.pl/standings/33

Administracja ligi IRG World zachęca wszystkich zawodników do wzmożonych treningów na ligowych serwerach, kręcenia stintów oraz udziału w sobotnim wyścigu testowym w celu sprawdzenia strategii wyścigowej oraz możliwości uzyskania licencji (dla nowych uczestników).

Jak będdzie przebiegała rywalizacja podczas wyścigu w Hiszpanii, kto wygra na starcie, kto najlepiej zadba o opony, czy będzie padać? Tego wszystkiego będzie można dowiecieć się już w najbliższą niedzielę o 21:00,  oglądając bezpośrednią relację na żywo na kanale MotoGamesTV, na którą zapraszamy już dziś:

https://www.youtube.com/user/MotoGamesTV

Dzięki usłudze Restream transmisja będzie również dostępna na kanałach: IRG Twitch, IRG Mixer, IRG DLive.

Partnerami medialnymi imprezy są: MotoHighPL, SpeedZonePL, MotogamesTv, Pol Express.

Zachęcamy wszystkich do odwiedzania naszych społecznościówek, np. FB gdzie zawsze możecie podzielić się komentarzem i zostawić lajka, co nie zajmie Wam dużo czasu, a dla nas będzie wyrazem Waszego wsparcia dla naszej działalności :)

 

GP w liczbach / Race stats:

Tor: Circuit de Catalunya

Długość pętli: 4655 m

Dystans wyścigu: FL + 66 okrążeń

Liczba zakrętów: 16 (7 w lewo, 9 w prawo)

Liczba dohamowań: 8 (1 mocne)

Liczba prostych: 2

Najdłuższa prosta: 1047 m

Dystans z PP do T1: 730 m

Różnica poziomów: 29,6 m

Maksymalna prędkość: ~ 335 km/h / 208 mph (dohamowanie do T1)

Największe przeciążenie: ~4.5 G (T9)

Kluczowe zakręty: T10 / T16

Maksymalnie otwarta przepustnica: ~66% okrążenia

Mieszanki dedykowane: miękka / średnia / twarda

Zużycie opon: średnie / wysokie

Zużycie hamulców: niskie

Zużycie silnika: średnie / wysokie

Siła docisku: średnia / wysoka

Zużycie paliwa: ~1,67 kg/okr.

Wpływ obciążenia paliwem: ~ 0,27 s/10 kg (śr. w sezonie 0,28 s/10 kg)

Przewidywana liczba pit-stopów: 1 / 2

Długość alei serwisowej: 367,8 m

Przejazd prze pit-lane: ok. 21 s

Zmiany biegów: ~48 na 1 okr.

 

Plan weekendu wyścigowego:

20:00 Practice session

21:00 Qualify 1 (15 minutes)

21:15 Qualify 2 (10 minutes)

21:30 Warmup (5-10 minutes)

21:35 (21:40) Official race

23:00 Weekend finish

UTC+1 time of the schedule

 

Pre race limit: 50 laps on server

Serwery:

IRG_Formula#1 (24/7)

IRG_Formula#2 (24/7)

Jak dołączyć do ligi: http://irg-world.com/for-new-ones 

Kategoria: 

Comments