Zapowiedz GP Brazylii IRG Formula 2020

Powstały w latach 30-tych XX wieku obiekt to ikona wyścigów najszybszej serii świata. Podczas jednej z modernizacji poproszono ówczesnego brazylijskiego kierowcę Ayrtona Sennę o wytyczenie nowej nitki: szybkie zakręty 1 i 2 tzw. "Senna esses" oraz zróżnicowane sekcje w drugim sektorze to jego dziedzictwo. Po remoncie nawierzchni w XXI wieku kierowcy na nowo pokochali ściganie na tym obiekcie. Poprzednie lata spore nierówności zabierały im przyjemność z jazdy.

"Przy zaledwie 4,3 km długości to jedna z najkrótszych pętli w kalendarzu, ale w żadnym stopniu nie zmniejsza to skali wyzwania.  Tor ma bardzo zróżnicowaną charakterystykę: kręta środkowa sekcja rozdziela dwa sektory, w których dominują długie proste. Na nich potrzebna jest wysoka prędkość maksymalna, podczas gdy  w środkowej partii kręta, ciasna i wąska sekwencja premiuje wyższy docisk. Dlatego przy dobieraniu ustawień trzeba postarać się o kompromis - zwłaszcza pod kątem wyścigu, bo najlepsze miejsca do wyprzedzania to hamowanie na końcu długiej prostej startowej. Dlatego często ustawia się samochód z myślą o wyższej prędkości maksymalnej, a nie o idealnym czasie okrążenia.

Jedna z najdłuższych alei serwisowych, może sugerować pokaźną stratę czasu przy zjeździe, ale w rzeczywistości pomniejsza ją ominiecie 3 pierwszych zakrętów przy wyjeździe. Ustawienia pod kątem atakowania lub obrony w trakcie wyścigu zmuszają kierowców do odważnej jazdy, co z kolei zapewnia wysoki poziom emocji." Tak opisuje nitkę tego toru techniczny guru Sky Sports i F1 Racing - Pat Symonds

 

Po wyścigu w Meksyku nie opadł jeszcze kurz a kierowcy będą musieli w krótkim czasie znaleźć odpowiedni kompromis bo 71 okrążeń na Interlagos będzie prawdziwym wyzwaniem w walce o jak najlepsze miejsce na mecie.

 

Kierowca Punkty
Stepek 463
Michal Nizio 330
dadik 281
Pawel Mrowka 251
Mario_F1 230

Jak już było podawane kierowcy walczą o dwa miejsca na podium bo Daniel Stepkowski już Świętuje kolejny tytuł mistrza sezonu. Powyższa tabela pokazuje obecną sytuację, najbardziej nas zastanawia czy Paweł Mrówka skończył już swoją pechową passę? Jemu i pozostałym życzymy udanego niedzielnego wieczoru i jak najwięcej punktów.

 

Zachęcamy wszystkich do odwiedzania naszych społecznościówek, np. FB gdzie zawsze możecie podzielić się komentarzem i zostawić lajka, co nie zajmie Wam dużo czasu, a dla nas będzie wyrazem Waszego wsparcia dla naszej działalności :)

Kibiców jak zwykle zapraszamy w najbliższą niedzielę o godz. 21:00 na relację na żywo, na kanale MotogamesTv, która dzięki usłudze Restream będzie również dostępna do obejrzenia na naszych nowych kanałach:

- IRG Twitch

- IRG DLive

 

Partnerami medialnymi imprezy są: MotoHighPLSpeedZonePL, MotogamesTv, Bolidomania.

 

 

GP w liczbach:
Tor: Autodromo Jose Carlos Pace
Długość pętli: 4309 m
Dystans wyścigu: FL + 71 okrążeń
Liczba zakrętów: 15 (10 w lewo, 5 w prawo)
Liczba dohamowań: 5 (3 mocne)
Najdłuższa prosta: 0,650 km
Najwyższy punk na torze: T15 - T1
Różnica poziomów: 43 m
Długość alei serwisowej: 388 m
Czas spędzony w pit-lane: ~ 22,5 s
Prędkość maksymalna: ~ 330 km/h
Średnia prędkość: ~ 210 km/h
Pełny gaz: ok. 62% okrążenia
Największe przeciążenie: ~ 4 G
Poziom docisku: średni / wysoki
Zużycie opon: średnie
Zużycie hamulców: niskie
Poziom chłodzenia: średni
Zużycie paliwa: ~ 1,54 kg/okr
Wpływ obciążenia paliwem: ~ 0,25 s/10 kg
Przewidywana liczba pit-stopów:  1 / 2
Zmiany biegów: ~ 44/okr
Prawdopodobieństwo opadów: ok. 25%
Prawdopodobieństwo VSC: ok. 40%

 

Plan weekendu / Race Weekend: 

Sunday - UTC+1 time of the schedule (21:00 in Warsaw, Berlin)

20:00 Practice session

21:00 Qualify 1 (15 minutes)

21:15 Qualify 2 (10 minutes)

21:30 Warmup (5 minutes)

21:35 Official race (71 Laps) + FL

23: 00 Weekend finish

Pre race limit: 50 laps on server

 

Server name:

IRG_Formula#1 (open 24/7)

IRG_Formula#2 (open 24/7)

Pass: inter15

 

How to join: http://irg-world.com/for-new-ones

 

Kategoria: