Zapowiedz GP Bahrajnu IRG Formula 2020

Już w najbliższą niedzielę 29 marca rozegrana zostanie II runda simracingowego sezonu IRG Formula 2020 na popularnym symulatorze wyścigowym rFactor 2. Najlepsi zawodnicy z Polski i okolic będą ścigać się na położonym wśród rozpalonych słońcem piaszczystych wydm, torze Bahrain International Circuit.

Obiekt ten wzniesiony został wg. projektu Hermanna Tilke pośród pustyń wyspiarskiego Królestwa Bahrainu nieopodal miasta Manama. Budowa toru zajęła budowniczym niespełna 18 miesięcy  czasu i pochłonęła okrągłą sumkę 150 mln $ . Pierwsze GP Bahrajnu rozegrano w 2004 r. i przez pierwsze 6 lat korzystano z konfiguracji o długości 5,412 km. W sezonie 2010 dla uczczenia 60. rocznicy Mistrzostw Świata Formuły 1, organizatorzy zdecydowali się na jednorazową zmianę nitki toru na liczącą 6,229 km pętlę używaną do wyścigów długodystansowych. W sezonie 2011 odwołano wyścig z powodu antyrządowych protestów, a od roku 2012 wrócono do pierwotnej konfiguracji toru.

Bahrain International Circuit to mieszanka różnej kategorii zakrętów (15) i prostych (4). Układ toru sprzyja rywalizacji i za każdym razem możemy liczyć na wiele ciekawych pojedynków, zarówno na długich prostych jak i w szybkich, technicznych sekcjach kolorowej, piaszczystej pętli. Problematyczne dla zawodników może okazać się kilka mocnych dohamowań po długich prostych oraz zdradziecki lewy zakręt nr 10, gdzie łatwo o zblokowanie kół i złapanie tzw. flat spota.

https://youtu.be/UWkwo8ef8xk

[okrążenie toru Robertem Kubicą, 2007 r.]

Dość istotnym aspektem obiektu w Bahrainie jest jego wyjątkowa nawierzchnia, oparta na kruszywie sprowadzanym z brytyjskiego Shrewsbury, która jest dość szorstka (jak na formułowe standardy),
a porwisty wiatr zazwyczaj nanosi na nią okoliczny pył.  Dodatkowo panujące wysokie temperatury zazwyczaj dają się we znaki zarówno samym zawodnikom jak i jednostkom napędowym oraz układom hamulcowym.  Jak w każdym wyścigu, kierowcy mają do dyspozycji 3 mieszanki opon na suchą nawierzchnię: miękką, średnią i twardą, co przy wysokiej degradacji, stanowi pole do popisu dla zespołowych strategów. Oprócz pilnowania kondycji opon, zawodnicy muszą uważać na wysokie tarki okalające zakręty, ponieważ każdy wyjazd na piaszczyste pobocza, skutkuje sporą stratę czasową.

 

Sporo pracy nad ustawieniami aut czeka wszystkich uczestników ligi IRG World, jednak klasyfikacja hot lapów: https://irg-world.pl/hots/33 oraz stintów: https://irg-world.pl/stints/33 sugeruje że rywalizacja na torze w Bahrajnie będzie wyjątkowo zacięta.

Po emocjonującym pierwszym wyścigu na torze Albert Park w Melbourne (z którego relację można zobaczyć tutaj: https://youtu.be/S3QUBn3p974?t=1655) pozycję lidera objął  zeszłoroczny mistrz sezonu Daniel Stepkowski, a za jego plecami uplasował się Sebastian Kosmala (wicemistrz sezonu  2019), podium uzupełnił Michał Nizio.Zespołowo prowadzi Infinity Racing Team przed Rapid Racing i  DS Speed SimRacing Team (pełna klasyfikacja generalna: https://irg-world.pl/standings/33)

Administracja ligi IRG World zachęca wszystkich zawodników do wzmożonych treningów na ligowych serwerach, kręcenia stintów oraz udziału w sobotnim wyścigu testowym w celu sprawdzenia strategii wyścigowych oraz możliwości uzyskania licencji (dla nowych uczestników).

Zawodników i kibiców F1 czeka wyścig w krainie baśni z tysiąca i jednej nocy -   zapowiadają się wyjątkowo gorące emocje, chyba że szejkowie postanowią spłatać figla i wywołać dżina z butelki... tzn. deszcz z chmurki, wtedy zrobi się na prawdę widowisko, a na poległe trupy będą czekać krążące nad torem okoliczne sępy. Kto zdoła jednak przetrwać trudy rywalizacji i jako pierwszy minąć linię mety, będzie mógł rozkoszować się sziszą zwycięstwa lub innymi ekskluzywnymi kabanosami z egipskich wielbłądów ;)

 

Na transmisję na żywo z tego wydarzenia zapraszamy jak zawsze w niedzielę o 21:00 na kanał MotoGamesTv: https://www.youtube.com/user/MotoGamesTV

Dzięki usłudze Restream transmisja będzie również dostępna do zobaczenia na naszych nowych kanałach: IRG Twitch, IRG Mixer, IRG DLive.

Partnerami medialnymi imprezy są: MotoHighPL, SpeedZonePL, MotogamesTv, Pol Express.

 

GP w liczbach:
Tor: Bahrain International Circuit
Długość pętli: 5.412 km / 3.363 mili
Dystans wyścigu: FL + 57 okrążeń
Liczba zakrętów: 15 (6 w lewo, 9 w prawo)
Liczba dohamowań: 8 (3 mocne)
Liczba prostych: 4 (2 długie)
Najdłuższa prosta: 1090 m / 0.677 mili
Dystans z PP do T1: 400 m / 0.249 mili
Prędkość maksymalna: ok. 335 km/h / 208 mph (dohamowanie do T1)
Maksymalnie otwarta przepustnica: ok. 65% okrążenia
Najszybszy zakręt: ok. 190 km/h / 118 mph, zakręt nr 13
Najwolniejszy zakręt: 80 km/h / 50 mph, zakręt nr 10
Kluczowy zakręt: zakręt nr 10
Mieszanki dedykowane: miękka / średnia / twarda
Zużycie opon: średnie / wysokie
Zużycie hamulców: wysokie
Zużycie silnika: wysokie
Przewidywana liczba pit-stopów: 1 / 2
Zmiany biegów: 52 na 1 okr. / 2964 w całym wyścigu
Długość aleji serwisowej: 420 m / 0,261 mili
Przejazd prze pit-lane: ok. 21 s
Siła docisku: średnia / niska

 

Plan weekendu wyścigowego:
20:00 Practice session
21:00 Qualify 1 (15 minutes)
21:15 Qualify 2 (10 minutes)
21:30 Warmup (5-10 minutes)
21:35 (21:40) Official race
23:00 Weekend finish
UTC+1 time of the schedule

Pre race limit: 50 laps on server

Serwery:
IRG_Formula#1 (24/7)
IRG_Formula#2 (24/7)

Jak dołączyć do ligi: http://irg-world.com/for-new-ones

Kategoria: