Zapowiedź Monza Race IRG Winter Ferrari 2020

Założone w 1938 roku przez Enzo Ferrari przedsiębiorstwo z charakterystycznym znaczkiem czarnego rumaka na żółtym tle, produkuje sportowe auta już od ponad 70 lat. Ta marka zawsze była symbolem luksusu i prędkości, a rasowy dźwięk silników tego producenta niejednemu kierowcy od lat nuci słodkie melodie. Seria Ferrari Chalenge ma swoją bogatą historię i ścigano się niej w wielu modelach Ferrari: zaczynając od 348 Berlinetta, wspierani przez firmę kierowcy mogli startować na równych warunkach. Modele Ferrari 355, 360, 430 i 458 były poprzednikami obecnego auta tej serii. Liczba chętnych do ścigania kierowców stale rosła do tego stopnia, że powstały 3 osobne mistrzostwa, Europy, Ameryki Północnej oraz Azji i Pacyfiku autami z każdej w/w "dywizji".

W najbliższą niedzielę nasi zawodnicy rywalizować będą na legendarnym torze Monzy, można zatem śmiało powiedzieć, że będzie to swoista domowa runda całej seri IRG Ferrari Chalenge 2020. Autodromo Nazionale di Monza to tor z gigantyczną wręcz historią - powstał w 1922 roku rękoma 3500 robotników, którzy w niespełna 6 miesięcy wybudowali go jako 3-ci na świecie stały obiekt wyścigowy służący kierowcom (wcześniej powstały Brooklands oraz Indianapolis). 

Na Monzy, jak można się domyslić, kluczowe znaczenie odgrywa prędkość maksymalna, taka już charakterystyka tej Świątyni Prędkości. Wszyscy znamy ten tor, zatem nie będziemy opowiadać o jego zakrętach i przede wszystkim długich prostych. Z ciekawostek warto wspomnieć, że tutaj doszło do najbardziej tragicznego wypadku w historii włoskiego motorsportu. W 1928 roku, kierowca Emilio Materassi wypadł z toru na tzw. szybkiej pętli a w wyniku tego wypadku zginęło 27 kibiców.

Dzięki postępowli technologicznemu, nasi kierowcy w całkowicie bezpieczny już sposób, mogą trenować i przygotowywać się do kolejnego wyścigowego weekendu z IRG. Po poprzedniej rundzie na nie mniej legendarnym torze Spa, tabela mistrzostw zacieśniła nam się jeszcze bardziej: dwaj przyjaciele z boiska... a nie to nie ta piosenka ;) Dwóch starych wyjadaczy "puszek", czyli Marek Cieślak i Łukasz "Bidon" Krawczuk zrównali się w punktach i obaj mają równo po 166 "oczek" na swoim koncie. W puli generalnej mamy jeszcze do zdobycia maksymalnie 100 pkt., więc jest o co walczyć.

Kierowca Punkty
Marek Cieslak 166
Lukasz Krawczuk 166
Mikix 121
MariuszM 107
krispos 99
śr.
Bezchmurnie
20°
czw.
Słonecznie
21°
pt.
Liczne przejaśnienia
19°
sob.
Częściowe zachmurzenie
18°
niedz.
Przejściowe opady
13°
pon.
Częściowe zachmurzenie
wt.
Częściowe zachmurzenie
śr.
Częściowe zachmurzenie
11°

Tygodniowa prognoza pogody:

Czyżby po raz trzeci z rzędu deszcz miałby uatrakcyjnić zawodnikom i kibicom ten weekend? Zobaczymy jak sytuacja meteo rozwinie się w najbliższych dniach. Choć na razie kierowcy dość niemrawo pojawiają się na serwerach, to liczymy na spore wyścigowe emocje.

"La Pista Magica" to nie pusty slogan, a wciąż żywa legenda magicznej Monzy, która czeka teraz na nowych bohaterów naszej ligi.

Kibiców jak zwykle zapraszamy w najbliższą niedzielę o godz. 21:00 na relację na żywo, na kanale MotogamesTv, która dzięki usłudze Restream będzie również dostępna do obejrzenia na naszych nowych kanałach:

IRG Twitch

IRG Mixer

IRG DLive 

Partnerami medialnymi imprezy są: MotoHighPLSpeedZonePLMotogamesTvPol Express.

 

Zachęcamy wszystkich do odwiedzania naszych społecznościówek, np. FB, TW gdzie zawsze możecie podzielić się komentarzem i zostawić lajka - nie zajmie Wam dużo czasu, a dla nas będzie wyrazem Waszego wsparcia dla naszej działalności :)

 

Tor w liczbach / Race stats:
Nazwa: Autodromo Nazionale di Monza
Długość pętli: 5793 m
Liczba zakrętów: 11 (4 w lewo, 7 w prawo)
Liczba dohamowań: 6 (3 mocne)
Dystans z PP do T1: 380 m
Najdłuższa prosta: 1,120 km
Różnica poziomów: 12,80 m
Długość alei serwisowej: 419 m
Kluczowy zakręt: T11 (Parabolica)
Siła docisku: niska
Przyczepność: wzdłużna
Zużycie opon: średnie / niskie
Zużycie hamulców: wysokie
Zużycie silnika: wysokie
Poziom chłodzenia: niski

 

Format wyścigu:

Qual 10 minut
R1 35 minut - warunki zachmurzenia z soboty


Qual 10 minut
R2 35 minut - warunki zachmurzenia z niedzieli