Podsterowny Radical

09/08/2017 - 08:08
pawels
Pawel Sobocinski
User
Posts: 8
Registration: 28/06/2017 - 10:15
Cześć,
mam wrażenie, że Radical jest strasznie podsterowny (przód ucieka w las), do tej pory jakoś mi to nie przeszkadzało ale wczoraj przejechałem kilka kółek na torze Cadwell Circuit i w ostatniej partii toru mam odczucie jakby trawa była namagnesowana ;)
W przedostatnim zakręcie auto wyhamowane prawie do zera ucieka poza tor.


Do tej pory mój setupy polegał na zmianach trzech elementów ;)
- wybranie odpowiedniej ilości paliwa
- przełożeniach skrzyni (na Codwel wydaje mi się odpowiednie 3.4)
- ustawieniem skrzydła o punkt w górę lub w dół

Jakimi parametrami się pobawić żeby zniwelować tą podsterowność?
09/08/2017 - 09:17
LukeR
Lukasz Kogut
User
Posts: 192
Registration: 03/05/2015 - 21:22
Taka charakterystyka auta. Mozesz to troche zmienic zmiekczajac zawieszenie.
Ogolna zasada taka jak zwiekszasz przod robisz podster i analogicznie z tylem.

Na podstawie 1 wyscigu z brands dodam ze radical lubi docisk z tylu bo ma nadsterowne wyjscia.
09/08/2017 - 11:33
modlicha
Piotr Wojdylo
Administrator
Posts: 619
Registration: 15/06/2014 - 18:34
Po za tym tam jest taki mały uskok, obniżenie powierzchni toru na przedostatnim zakręcie i przód nie ma przyczepności.

 

09/08/2017 - 14:35
Adam Karkuszewski
Adam Karkuszewski
User
Posts: 403
Registration: 29/10/2013 - 13:36
LukeR: Taka charakterystyka auta. Mozesz to troche zmienic zmiekczajac zawieszenie.
Ogolna zasada taka jak zwiekszasz przod robisz podster i analogicznie z tylem.

Na podstawie 1 wyscigu z brands dodam ze radical lubi docisk z tylu bo ma nadsterowne wyjscia.


LukeR problem w tym, ze Radical z powodu swoich opon ... LUBI nadsterowne wyjscia/wejscia i przejcia przez zakret.
To taka mini-drift maszyna.

Lubi jak się ją ciśnie na 110% w zakretach, lubi wczesne dodawanie gazu i agresję w operowaniu kierownicą. Zauwazylem to wlasnie w Brands, gdzie na poczatku jezdzilem "piano", tak jak Bog przykazal w zakretach i ... i mialem 3 sek. straty do Kaczmarkiewicza. ŻE JAK ?!?
No wlasnie, a pozniej przestalem sie cackac z linia przejazdu i oszczedzaniem opon. Wrzucalem Radicala w zakrety jak worek kartofli i dalo rezultaty ... No i Radical zaczyna ZYC po takim 1-2 lapach jazdy na maksa, zeby opona troche temp nabrala.

Zobaczcie sobie moje rozgrzewanie opon przed R1 i R2 na Barber i szczegolnie start do R1 z konca stawki po mocnym szlaczkowaniu.
09/08/2017 - 14:46
Stepek
Daniel Stepkowski
User
Posts: 14
Registration: 24/03/2014 - 20:09
Dokładnie. Tutaj nie musisz nawet trafiać w apex żebyś zrobił dobry czas. Jeździ się hardkorowo bo już na wejściu musisz dawać gazu i ciężko się psychicznie przestawić na takie cuś że w normalnych autach jeszcze byś hamował a tu już gaz i poszedł. Co do toru i przedostatniego zakrętu to tylko i wyłącznie drift i od razu 0,5 sek.
09/08/2017 - 20:25
Oldracer
Krzysztof Mijas
User
Posts: 131
Registration: 26/03/2013 - 18:52
Wszystko się zgadza tyko ja po 30 min nie mam przednich opon i co z tym fantem zrobić?
09/08/2017 - 20:39
Marek Cieslak
User
Posts: 307
Registration: 20/08/2013 - 22:28
Musisz za mocno skręcać przy dużych prędkościach. I pilujesz oponki. Może balans hamulców mocno na przód i blokowanie kół i też lecą

09/08/2017 - 20:48
Oldracer
Krzysztof Mijas
User
Posts: 131
Registration: 26/03/2013 - 18:52
Pewnie i jedno i drugie.