Zapowiedź Race of Hockenheimring





Tak! Już w w najbliższą niedzielę wieczorem czekają nas dwa wyścigi - 25-minutowy sprint i wyścig główny (R2) na dystansie 38 okrążeń. O kolejności startu do sprintu decydować będą kwalifikacje, natomiast do wyścigu R2 zawodnicy ustawią się na gridzie w identycznej kolejności jak przyjechali na metę sprintu.

Więc wbrew pozorom sprint nie powinien okazać się gonitwą na ślepo do przodu, bowiem najmniejszy błąd może zdecydować o odległej pozycji startowej do wyścigu głównego w którym to przecież zdobywa się największe punkty.

Mistrzostwa w klasie DTM będą wyjątkowe pod tym względem, że doszło sporo elementów, które oprócz czystej umiejętności ścigania i tempa, będą od kierowców wymagały sporo myślenia taktycznego i strategicznego w trakcie wyścigu. A także sporego zaangażowania również intelektualnego w przygotowanie do rundy. Obliczenie przez ile okrążeń można spalać większą dawkę paliwa może wydawać się skomplikowane, wybór opon również jest trudny - feedback od kierowców przygotowujących się do wyścigu prezentuje skrajne opinie. Jedni lepiej czują się na softach inni tylko na hardach.

Ograniczona pojemność zbiorników, zakaz tankowania i boost w postaci drugiej mieszanki paliwowej zmuszą kierowców do ciągłego monitorowania poziomu etyliny i umiejętnego korzystania z mieszanek. Prawdopodobieństwo tego, że niektórzy przeżyją ogromne rozczarowanie kilkaset metrów przed metą jest całkiem spore.

Część zawodników będzie miała pierwszy raz okazję skorzystać w wyścigach z systemu DRS. Trzeba pamiętać, o zwiększonej prędkości na prostej, a więc również o zmienionym punkcie hamowania - co będzie miało przecież miejsce przy próbie ataku i wyprzedzania.

Jesteśmy przekonani, ze czeka nas emocjonujący sezon na bardzo technicznie zaawansowanym modzie.

Zapraszamy!






Start kwalifikacji 21:00

Wyścig 1 o 21:30
Wyścig 2 ~22:00

Orange zone obowiązuje w sektorze 1


Proszę przeczytać regulamin ligi oraz wszystkie ogłoszenia administracyjne. Tam jest wszystko co wam potrzebne. Ale oto kilka najważniejszych rzeczy o których należy pamiętać aby nie popsuć wyścigu sobie, a przede wszystkim innym:



-Nie zapomnieć odpalić IRG Toola przed wejściem na serwer - bo zostaniemy wyrzuceni z serwera. Uruchomiona również wtyczka DAQ. Obowiązuje wysłanie telemetrii po preQ, kwalifikacjach i wyścigu

-W kwalifikacjach nie blokujemy tych na szybkim kółku. Jeśli popsuliśmy swoje okrążenie - też nie blokujmy innych.

-Na starcie na prostej S/M nie zmieniamy linii jazdy bez upewnienia się, że mamy miejsce - to była główna przyczyna karamboli na full i mini races jeszcze przed dotarciem do T1

-Pamiętamy o zasadzie 2W. Zostawiamy miejsce jeśli rywal zrównał swoją przednią oś z naszą tylną.

-Tylko jeden raz możemy zmienić tor jazdy broniąc wewnętrzną. Przed następnym zakrętem możemy zjechać w kierunku zewnętrznej, ale zostawiamy rywalowi już miejsce na dohamowanie.

-Powrót na tor z pobocza tylko gdy jesteśmy 100% pewni, że nikt nie nadjeżdża i nigdy prostopadle do toru - najlepiej ustawić się równolegle na poboczu i wtedy bezpiecznie wjechać na tor kontrolując co jest w lusterkach.

-Jeśli wyspinujemy i zatrzymamy się na środku toru, blokujemy hamulce i nie pozwalamy autu się toczyć - NIGDY nie ruszamy dopóki tor nie będzie całkowicie pusty. Zawodnika, który jest unieruchomiony - łatwo ominąć nawet na środku toru. Zawodnik, który się porusza lub toczy jest nieprzewidywalnym "celem".

-Pamiętamy o limitach wyjazdów









Qualification starts at 21:00

Race 1 at 21:30
Race 2 ~22:00


Orange zone applies in sector 1



First of all, you should read the rules and all administration annoucements. There is everything you need. But here are some important things to keep in mind not to spoil your own race or another driver's one:

-Do not forget to run IRG tool before entering the server , in other case you will be kicked from the server.
DAQ plugin should also be runnig. Telemetry data are obligatory after pre-qualification, qualification and race.


-In qualifying outlap do not disturb another drivers on their fast lap. If you have spoiled your lap - do not retard others drivers as well.

-At the start on start/finish straight do not change your driving line without making sure that there is a place for your car - it was the main cause of crashes on full and mini races.

-Remember the main 2-wide principle. Leave the space if your opponent is next to you - at least his front wheels is 'neck and neck' to your rear wheels before a turn.

-Only once we can change the driving line defending our position. Before the next bend, we can back towards the outside line, but you have to leave your opponent space for braking.

-Back on track from grass/gravel only when you are 100% sure that no one ever comes up - the best way is to set your car parallel to the track and then safely enter the asphalt.

-If you spin off and stop in the middle of the track, push the brakes and do not let your car to roll - NEVER move until the circuit is completely empty. A car which stand still is easy to get around, even in the middle of the track. The player who moves or rolls is an unpredictable aim.

-Remember the track limits