Radical Summer

"Wyścigi to życie. Wszystko przed i po to tylko czekanie" - tak powiedział Steve McQueen, i takie hasło reklamowe umieszczał Radical w materiałach promujących w 2010 roku, gdy wypuszczał jeden ze swoich modeli na rynek.
Więc aby nie dopadło nas bezczynne czekanie na jesienny sezon Mistrzostw Polski - proponujemy radykalną rozrywkę. Czym będziemy się ścigać?

 

RADICAL SR3:
Silnikbenzynowy, R4, 1.5
Moc/przy obrotach    225 KM

STOP! Ile? Silnik 1.5? - będziemy się ścigać kosiarkami? No dobra ma 225 KM, ale umówmy się, że wiele sedanów , SUV, Vanów na naszych drogach może się pochwalić taką mocą ..... no nie zachwyca ...
ale czytajmy dalej specyfikację:

"DarkRed"]Nadwozie dwumiejscowy sportowy prototyp,  4077 x 1799 x 1093 mm, masa własna 620 kg.

A i tutaj mamy odpowiedź - waży tyle co Maluch 126p. Szybkie dzielenie i wychodzi nam 0.32 KM na kilogram - niewiele mniej niż GT3, którymi ścigaliśmy się w sezonie SMP.

Informacja uzupełniająca:

0-100 km - 3.1 s  i już jesteśmy w niebowzięci :D

Dziennikarz sportowy Michał Grygiera tak opisuje swój pierwszy kontakt z Radicalem:

Ruszamy! Wyjazd z paddocku i już jestem w siódmym niebie. Wszystko się trzęsie, zmiana biegów oznacza solidne szarpnięcie i cios w plecy. Pierwsza połowa toru to rozgrzewanie opon. Jak słyszę, zimne slicki zachowują się na asfalcie jak kłoda drewna. Jednak, gdy je rozgrzejemy, będzie można wykorzystać je w całości. Zatem kręcę kierownicą w lewo i prawo, raz za razem. Wreszcie w połowie dajemy pełnym ogniem. Przyspieszenie jest kosmiczne. Jeździłem ponad 500 konnymi autami, ale nie mogę porównać tego z niczym innym. Dla ustalenia faktów — pierwsza setka w tym „ledwie” 210 konnym modelu pojawia się już po 2,8 sekundy! Cóż, baaardzo blisko Veyrona. Porsche 911 Turbo potrzebuje na to jakieś pół sekundy więcej czasu.Zresztą, przyspieszanie nawet przy 100 km/h robi podobne wrażenie. Kopniak w głowę. Ciężko powiedzieć, czy bardziej cieszą redukcje, czy wbijanie wyższych przełożeń. Wrażenie niesamowite. Ale, nie tak jak — zakręty! (...) Jest takie jedno miejsce na Torze Poznań, które nazywa się Baba Jaga. Nigdy nie sądziłem, że zdołam wjechać w niego przy blisko 200 km/h, a w najwolniejszym momencie będzie 130 km/h. (...) W tym konkretnym miejscu w Wielkopolsce naprawdę ciężko pojechać szybciej. Chyba, że dysponujesz bolidem F1

No to jak,  jesteście gotowi? To zapraszamy. Na początek terminarz.

 

Naczelnym hasłem ligi wakacyjnej jest "pure racing". Żadnych tankowań. Żadnych pitstopów. Żadnego oszczędzania opon. Zielone światła, start i twardy, męski pojedynek. W każdym wyścigowym weekendzie będą po dwa wyścigi - spring 25 minut, oraz główny wyścig, 60 minut, z odwróconym top 10. Czekają na nas takie tory jak Brands Hatch, Barber Motorsport, Cadwell, czy morderczy Oulton. Zapnijcie pasy i usiądźcie w autach z kierownicą po niewłaściwej stronie, by zakosztować wakacyjnej przygody - zapisy uważamy za otwarte!!!