Zapowiedź sezonu IRG GT3 2018

Po zimowym sezonie "puszek" nadchodzi wreszcie czas na zmagania w poważniejszej serii IRG GT3 2018. Mod GT3 bazuje na wersji 1.20 od Simteka.

Jak zawsze teoretycznie był już wstępnie zbalansowany przez twórców, jednak biorąc pod uwagę wymagania ligowe przedział 1 sekundy to za dużo.

Aby dostosować go do naszej ligi został poddany dalszemu procesowi BoP. Obecnie auta na długim 5-6 km torze mieszczą się w przedziale 0.4 s.

Gruntownym zmianom poddane zostało ogumienie i zarówno opony wet jak i slick w niczym nie przypominają opon z oryginalnego moda.
Został zmieniony grip oraz proporcje oddawania ciepła przez oponę.
W chwili obecnej opony temperaturę optymalną do pracy osiągają po około 3-4 okrążeniach, co powoduje, że wykręcenie hotlapa w kwalifikacjach będzie nie lada wyzwaniem.
A według regulaminu w kwalifikacjach będziemy mieć do dyspozycji maksymalnie tylko 4 okrążenia pomiarowe.

Testując kierowcy pewnie odkrywają, że każde z aut nadal posiada swoją własną charakterystykę. Jedne dobrze się czują na prostych i oferują większy Vmax, inne za to lepiej trzymają w zakrętach.


Każde auto wymaga innych ustawień, aby czuć się w nich dobrze i było posłuszne kierowcy. Nie należy się więc zniechęcać, że nasza ulubiona marka, na domyślnym secie odstaje.


Domyślne sety są po to aby posłuchać dźwięku silnika, natomiast aby zbliżyć do limitu należy poświęcić trochę czasu.

Biorąc to pod uwagę nie powinno być samochodu, który zdominuje każdy tor. Raczej każdy sektor na poszczególnych torach bedzie preferowany przez inne auto.

Kierowców czeka więc ciężki wybór, ale zbliża sie on nieubłaganie, bowiem od poniedziałku zaczyna się walka o ewentualny podział na grupy i kręcenie stintów.

A stinty należy kręcić już w wybranym przez siebie samochodzie.

Gdyby się okazało, że wybór auta był jednak nietrafiony, Administracja dopuszcza w regulaminie jedną zmiane samochodu po czwartym wyścigu sezonu.

Z innych ważnych punktów regulaminu, o którym kierowcy powinni pamiętać to fakt, że paliwo będzie blokowane po kwalifikacjach - a więc musimy sobie dobrze wyliczyć z jaką ilością paliwa wystartujemy oraz kiedy zdecydujemy się na wizytę na dotankowanie.

W sezonie 2018 czeka nas 7 wyścigów 90-minutowych, w których będziemy stosować przyspieszony czas, więc pora dnia i oświetlenie będzie się zmieniało, niektóre wyścigi zakończymy już po zachodzie słońca.
Runda 6 na Spa, będzie symulacją wyścigu 24-godzinnego.

Zapisy do sezonu są już rozpoczęte, do startu pierwszego wyścigu pozostał tydzień, zachęcamy do testowania aut i życzymy udanego wyboru, relacje z wszystkich wyścigów będą realizowane przes IRG Studio.

Kategoria: 

Comments

pocisk's picture

Zapowiada się kolejna ciekawa seria.