Zapowiedź GP Belgii IRG Formula 2017

Tor Spa Francorchamps zapisał się w historii motorsportu wielkimi zgłoskami, to tu już w 1924 roku rozegrano zawody w długodystansowych wytrzymałościowych wyścigach, zaraz po słynnym Le Mans był to drugi w historii tor. Rok później bo w 1925 odbyły sie tu pierwsze miendzynarodowe zawody bolidów jednomiejscowych. W imprezie tej wzięło udział aż 7 samochodów a zwyciężył Antonio Ascari kierowca Alfy Romeo ojciec późniejszego dwukrotnego mistrza świata Alberto Ascari.

Najbardziej charakterystycznym miejscem na tym torze jest kombinacja zakrętów Eau Rouge i Raidillon, istnieje z małymi korektami jeszcze z czasów przed II WŚ. Kawał historii prawda ? Te wyróżniające się gwałtowną zmianą wysokości zakręty były świadkiem wielu wypadków, ale pamiętamy też odważne manewry wyprzedzania właśnie w tych zakrętach, między innymi Mark Webber pokazał tam swój kunszt w 2011 roku.

Tak przepięknie położony w belgijskich Ardenach tor będzie areną pierwszego powakacyjnego GP serii IRG Formula 2017, kierowcy są dobrze wypoczęci po przerwie, a może i nawet zgłodnieni już jazdy z innymi, coraz większy ruch na serwerach zwiastuje nam emocje. Warunki meteo na tym torze zmieniają się jak w kalejdoskopie, może się zdarzyć, że padać będzie po jednej stronie toru kiedy nad pozostałą częścią świcić jeszcze będzie słońce. Pamiętajmy, że ten tor potrafi podczas mokrych warunków zebrać "krwawe żniwo" jak dwa lata temu kiedy to na starcie stanęło 20 kierowców, a tylko 6-ciu z nich dojechało do mety.

W tabeli wyników niezmiennie prowadzi Sebastian Kosmala, Adrian Kot obecnie zajmujący drugą pozycję będzie musiał podkręcić swoje tempo aby zagrozić liderowi. O pozycję na najniższym stopniu podium walczy już kilku zawodników, to pierwszy wyścig po przerwie wakacyjnej i nie odmawiamy nikomu szans na awans w klasyfikacji. Już w poprzednim sezonie wielu kierowców odwracało swój los zaczynając właśnie od Spa walkę o ostateczny wynik. Walczyć będą też nowi kierowcy, którzy po zdaniu licencji i wyrobieniu limitów ustawią się po raz pierwszy w tym sezonie na starcie wyścigu, Komu fortuna przyniesie radość i satysfakcję z wyniku, zobaczymy już w tą niedzielę od godz 21 podczas relacji. Dobór strategii pit stopów i mieszanek opon może mieć spory wpływ na uzyskany rezultat. W zależności od preferencji kierowców docisk aero można dopasować do 1 i 3 sektora w których największa prędkość ma wieksze znaczenie, ale kto chce zadbać o opony i płynność jazdy w krętym sektorze nr 2 będzie musiał zwiększyć wartości aero. Inżynierzy mają więc nad czym się głowić.

Plan weekendu / Race Weekend:

Sunday - UTC+2 time of the schedule (21:00 in Warsaw)
20:30 Practice session
21:00 Qualify 1 (15 minutes)
21:15 Qualify 2 (10 minutes)
21:30 Warmup (5 minutes)
21:35 Official race (39 Laps) + FL
23:00 Weekend finish
Pre race limit: 50 laps on server

 

Długość pętli: 7004 m
Dystans wyścigu: FL + 33 okrążenia
Liczba zakrętów: 19 (10 w lewo, 9 w prawo)
Liczba dohamowań: 8 (2 mocne)
Mieszanki dedykowane: miękka / supermiękka / ultramiękka

Server name: 
IRG_Formula#1 (open 24/7) - race server
IRG_Formula#2 (open 24/7)

How to join > http://irg-world.com/for-new-ones <

 

Jak zawsze wszystkim uczestnikom zawodów życzymy udanych startów i dojechania cało do mety. Niech silniki zaryczą a opony starczą na jak najdłużej.

Kibiców jak zwykle zapraszamy na emocjonującą relację na żywo, na kanale > MotogamesTv < którą poprowadzi znany wszystkim duet: Paweł Sobolewski & Wojciech Osadowski .

 

 

Kategoria: 

Comments

infospec's picture

W Planie weekendu jest blad w ilosci okrazen. zamiast 33+FL jest 39 + FL