SMP GT3 2017 - Watkins Glen

Przed nami przedostatnia runda w Simracingowych Mistrzostwach Polski 2017 w klasie GT3 rozgrywanych na symulatorze rFator 2. 

W celu rozegrania dwóch wyścigów typu sprint (2 x 40 minut) kolorowa simracingowa stawka Simracing.pl i IRG-World zawita na legendarny tor Watkins Glen położony w stanie Nowy Jork w US&A.

Pierwsze wyścigi na Watkins Glen zostały zapoczątkowane przez Camerona Argentsingera, którego rodzina miała w okolicy domek letniskowy. Pierwsze GP Watkins Glen odbyło się w 1948 na lokalnych drogach publicznych. Trasa wyścigu była poprowadzona przez centrum miasta, ale po wypadku z 1952, kiedy zginął jeden z widzów, a kilku innych zostało rannych, wyścig został przeniesiony w okolice zalesionego wzniesienia położonego na południowy zachód od miasta.

Nowa trasa z 1953 również korzystała z dróg publicznych. W związku z tym utworzono Watkins Glen Grand Prix Corporation, które miało zająć się budową stałego, zamkniętego toru wyścigowego. W 1956 powstała pętla o długości 3,78 km. Została ona zaprojektowana przez Billa Millikena jako krótsza wersja trasy drogowej. Pierwszym poważnym wyścigiem rozegranym na nowym torze był wyścig NASCAR w 1957, a pierwszym wydarzeniem prawdziwie międzynarodowym były wyścigi Formuły Libre w latach 1958-1960, w których brali udział m.in. Jack BrabhamPhil Hill i Stirling Moss.

Watkins Glen oprócz rozgrywania wielu wyścigów amerykańskich serii wyścigowych, najbardziej znane jest z goszczenia Grand Prix Stanów Zjednoczonych Formuły 1 przez 20 lat z rzędu (1961-1980).
GP USA na Watkins Glen szybko zapisało się na stałe w kalendarzu mistrzostw. Wyścigowi zawsze towarzyszyły tłumy kibiców. Zespoły były dodatkowo motywowane przez o wiele wyższe stawki startowe i nagrody niż w innych wyścigach. GPDA (związek zawodowy kierowców grand prix) uhonorował Watkins Glen w 19651970 i 1972 za najlepszą organizację wyścigu.

Przed wyścigiem w 1971 tor przeszedł najbardziej znaczącą zmianę w okresie rozgrywania grand prix. Tor wydłużono z 3,78 km do 5,435 km poprzez dodanie nowej sekcji zwanej Boot (trzewik) lub Anvil (kowadło). Pomimo ulepszeń tor nie był w stanie zapewnić bezpieczeństwa. Ciągły rozwój bolidów (szczególnie efekt przyziemienia stosowany od końca lat 70.) i awanturnicza część widzów zbrukały reputację wyścigu. Ostatecznie w maju 1981 FISA usunęła wyścig z kalendarza z powodu zaległości wypłat wobec zespołów w wysokości 800 000 $. Tor nadal gościł wiele innych serii i tłumy kibiców, jednak po utracie wyścigu Formuły 1 walczył o przeżycie i ostatecznie został zamknięty w 1981. Szczęśliwie jednak został odkupiony w 1983 i ponownie otwarty w 1984. W 1986 na Watkins Glen po bardzo długiej przerwie powrócił NASCAR, a ostatnimi czasy obiekt przeszedł kilka gruntownych zabiegów.  Wizytujący go w poprzednim roku Dyrektor wyścig Formuły 1 i delegat techniczny FIA - Charlie Whiting nazwał tor Watkins Glen w Stanach Zjednoczonych "absolutnie cudownym" na zawody Formuły 1. „Wygląda fenomenalnie". - zachwycał się 64-latek. „Jestem naprawdę, naprawdę pod wrażeniem wykonanej pracy. Zrobiono wszystko na bardzo, bardzo wysokim standardzie". „To jeden z najbardziej charyzmatycznych torów w Stanach". - powiedział. „Są nowsze jak Circuit of the Americas, ale nie mają takiego charakteru". „Myślę, że byłby to absolutnie cudowny tor na wyścigi Formuły 1 - lecz wszyscy wiemy, że to nie nie takie proste".

 

Sytuacja w SMP GT3 2017 przed XI rundą:

Zwycięstwo Michała Byrczka w Istanbul Park i jednocześnie III miejsce Wojtka Osadowskiego sprawiło, że na dwa wyścigi przed końcem mamy zmianę na fotelu lidera na rzecz tego pierwszego z wymienionych kierowców. Dla Wojtka Osadowskiego, który od rundy nr 2 na torze Spa-Francorchamps niezmienie przewodził klasyfikacji, na pewno nie jest to łatwa rzecz do przełknięcia, jednak nie ma nic do stracenia. W klasyfikacji na dzień dzisiejszy dzieli kierowców zaledwie 2 punkty, aczkolwiek nie znamy jeszcze oficjalnych wyników z wyścigu w Turcji. Znajdujący się na III miejscu w klasyfikacji Adam Karkuszewski ma jeszcze szansę na włączenie się do walki o tytuł, ale są to szanse już tylko matematyczne, na papierze. O tytuł mistrza wydaje się, że stoczą ze sobą pasjonująca walkę wspomniani wyżej Michał i Wojtek. Mimo, iż obaj należą do uznanych kierowców w simracingowym światku - są jeszcze bez znaczącego trofeum w głównej lidze na swoim koncie. Obaj więc spragnieni sukcesu.

Do walki o mistrzostwo smaczku może dodać w niedziele pogoda. Bowiem nad Watkins Glen zapowiadane są popołudniowe burze z intensywnymi opadami.

https://www.wunderground.com/cgi-bin/findweather/getForecast?query=pws:K...




Start kwalifikacji 21:00

Wyścig #1: 21:35
Wyścig #2: 22:25

Orange zone obowiązuje w sektor 1
 
Proszę przeczytać regulamin ligi oraz wszystkie ogłoszenia administracyjne. Tam jest wszystko co wam potrzebne. Ale oto kilka najważniejszych rzeczy o których należy pamiętać aby nie popsuć wyścigu sobie, a przede wszystkim innym:


    Nie zapomnieć odpalić IRG Toola przed wejściem na serwer - bo zostaniemy wyrzuceni z serwera. Uruchomiona również wtyczka DAQ. Obowiązuje wysłanie telemetrii po preQ, kwalifikacjach i wyścigu
    W kwalifikacjach nie blokujemy tych na szybkim kółku. Jeśli popsuliśmy swoje okrążenie - też nie blokujmy innych.
    Na starcie na prostej S/M nie zmieniamy linii jazdy bez upewnienia się, że mamy miejsce - to była główna przyczyna karamboli na full i mini races jeszcze przed dotarciem do T1
    Pamiętamy o zasadzie 2W. Zostawiamy miejsce jeśli rywal zrównał swoją przednią oś z naszą tylną.
    Tylko jeden raz możemy zmienić tor jazdy broniąc wewnętrzną. Przed następnym zakrętem możemy zjechać w kierunku zewnętrznej, ale zostawiamy rywalowi już miejsce na dohamowanie.
    Powrót na tor z pobocza tylko gdy jesteśmy 100% pewni, że nikt nie nadjeżdża i nigdy prostopadle do toru - najlepiej ustawić się równolegle na poboczu i wtedy bezpiecznie wjechać na tor kontrolując co jest w lusterkach.
    Jeśli wyspinujemy i zatrzymamy się na środku toru, blokujemy hamulce i nie pozwalamy autu się toczyć - NIGDY nie ruszamy dopóki tor nie będzie całkowicie pusty. Zawodnika, który jest unieruchomiony - łatwo ominąć nawet na środku toru. Zawodnik, który się porusza lub toczy jest nieprzewidywalnym "celem".
    Pamiętamy, że paliwo się blokuje już po Q1. Parc Ferme jest dla wszystkich. Zmieniać można jedynie balans hamulców, opony i strategię pitstopów. Deszcz nie anuluje parc ferme. W pitstopie nie można regulować skrzydła.
    Pamiętamy o limitach wyjazdów - do 4 wyjazdów - nie karamy, 15 wyjazdów oznacza DQ

 




Qualification starts at 21:00

Race #1 at 21:35
Race #2 at 22:25

Orange zone applies in sector 1


First of all, you should read the rules and all administration annoucements. There is everything you need. But here are some important things to keep in mind not to spoil your own race or another driver's one:

    Do not forget to run IRG tool before entering the server , in other case you will be kicked from the server.
    DAQ plugin should also be runnig. Telemetry data are obligatory after pre-qualification, qualification and race.
    In qualifying outlap do not disturb another drivers on their fast lap. If you have spoiled your lap - do not retard others drivers as well.
    At the start on start/finish straight do not change your driving line without making sure that there is a place for your car - it was the main cause of crashes on full and mini races.
    Remember the main 2-wide principle. Leave the space if your opponent is next to you - at least his front wheels is 'neck and neck' to your rear wheels before a turn.
    Only once we can change the driving line defending our position. Before the next bend, we can back towards the outside line, but you have to leave your opponent space for braking.
    Back on track from grass/gravel only when you are 100% sure that no one ever comes up - the best way is to set your car parallel to the track and then safely enter the asphalt.
    If you spin off and stop in the middle of the track, push the brakes and do not let your car to roll - NEVER move until the circuit is completely empty. A car which stand still is easy to get around, even in the middle of the track. The player who moves or rolls is an unpredictable aim.
    Remember that the fuel is blocked after Q1. Parc Ferme is for everyone. You can only change the balance of the brakes, tires and pitstop strategy . Rain does not cancel parc ferme. You cannot adjust rear wings in pitstop.
    Remember the track limits - up to 4 track cuttings - not penalized, 14 track cuttings is equal DQ.
 

 


Zapraszamy na transmisje z Watkins Glen w niedziele około godziny 21:00, jak zawsze na kanale MotoGamesTV: https://www.youtube.com/user/MotoGamesTV